خانه / فرهنگی / اخبار / تجدید چاپ «کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی نوین»

تجدید چاپ «کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی نوین»

ketab

چاپ دوم کتاب «کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی نوین- از مقدماتی تا پیشرفته» نوشته «غلامحسین حسن‌پور»، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، به تازگی از سوی نشر ورزش روانه کتابفروشی‌ها شد.

این کتاب که از ۱۰ فصل تشکیل شده، سال گذشته برای نخستین بار منتشر شد و دربرگیرنده مطالب آموزشی درباره کوهنوردی و سنگ‌‌نوردی است.

نویسنده در صفحه ۵۸ این کتاب که به آموزش جهت‌یابی در  کوهستان اختصاص دارد، نوشته است:«همانطور که می‌دانید در طبیعت چهار جهت اصلی وجود دارد (شمال، جنوب، مشرق، مغرب) که با پیدا کردن یکی از آنها می‌توان جهات دیگر را به راحتی مشخص نمود، به این ترتیب که هرگاه رو به شمال بایستید، پشت سر شما جنوب، سمت چپتان مغرب و سمت راست شما مشرق خواهد بود. جهاتی که در بین این چهار جهت واقع می‌شوند (شمال شرقی، شمال غربی، جنوب  غربی)‌ جهات فرعی نام دارند. دقیق‌ترین روش جهت‌یابی به وسیله قطب‌نما است که در مبحث قطب‌نما روش کار با آن شرح داده خواهد شد. منظور از بحث جهت‌یابی در اینجا آموختن روش‌هایی است که بتوان از راه‌های دیگر نیز جهات را شناخت. از آنجایی که روش‌های جهت‌یابی در اینجا آموختن روش‌هایی است که بتوان از راه‌های دیگر نیز جهات را شناخت.»

بخش‌هایی مانند تغذیه در کوه‌نوردی، بهداشت در کوهستان، ارتفاع، اصطلاحات در کوه‌نوردی برخی فصل‌های کتاب «کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی نوین»‌ را  تشکیل می‌دهند.

چاپ دوم کتاب «کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی نوین»‌ تابستان امسال با شمارگان هزار نسخه و بهای پنج هزار تومان از سوی نشر ورزش روانه کتابفروشی‌ها شده است.

(منبع : وبلاگ کوه نوشت)

zp8497586rq

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …