خانه / فنی / گزارش برنامه ها / گزارش صعود به منطقه ونی

گزارش صعود به منطقه ونی

۴ شهریور ۱۴۰۱ تعداد ۳۸ نفر از همراهان گروه براساس تقویم ورزش تعیین شده قصد صعود به قله فوق می‌نمایند. ونی اولین بار در صعودی زمستانی و پر برف در آذرماه ۷۸ به مناسبت سال مرگ میرزا به اجرا در آمده و فکر می‌کنم که سرپرستش هم خانم سلطانی بود و اما برسیم به ونی، آقای بهرام شالچی سرپرست خوب و زحمت‌کش برنامه که با برنامه‌ریزی متهورانه هیات مدیره فعال که می‌خواستند بچه‌های جامانده از علم کوه بی‌نصیب نمانند، درست هفته بعد از برنامه علم کوه مبادرت به برگزاری برنامه ونی نموده و خود نیز غافل نشده و از ۷ نفر ۶ نفرشان در این برنامه حضور پیدا می‌کنند.

در روز حرکت، مجدد با دیرکرد ۲۰ دقیقه‌ای یکی از مینی‌بوس‌ها مواجه می‌شویم و ۵:۲۰ دقیقه حرکت را از رشت آغاز و ۷:۰۵ دقیقه از مینی‌بوس پیاده، ۷:۳۰ دقیقه در ابتدای مسیر پاکوب قرار می‌گیریم و بعداز دقایقی در کنار قبرستان محل به صحبت‌های سرپرست گوش فرا می‌دهیم و سپس ورزش کار نامی ما آقای میلاد کاظمی‌پور با انجام نرمش‌های قهرمانانه خواب را از چشم‌ها زدوده تا زیبایی‌های پیرامونی بهتر هویدا شود.

آقا آرش قدیمی مسول فنی برنامه هم به توضیحات مسیر صعود می‌پردازند. ساعت ۸:۵۰ دقیقه در کنار چشمه «خرس‌چال» به میهمانی چای خوش مزه و خوش رنگ حمید آقای یگانه دوست دعوت می‌شویم و جای خالی همه‌ی کسانی را که نبودند یاد‌آور می‌شویم.‌ ۹:۴۰ دقیقه از خرس‌چال حرکت کردیم. در مسیر صعود حدودای ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه به آب باریکه‌ای می‌رسیم که لاری نیز در کنار آن قرار گرفته بود و مثل اینکه در سال‌های اخیر جاگذاری شده باشد. واین زمانی بود که سه تا از دوستانمان که دیرتر حرکت کرده بودند به ما رسیده و شعف ما را افزون نمودند.

در ارتفاع ۱۷۰۰ متری در ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه کنار مسیر صعود مواجه با لوله آبی می‌شویم که از اتصالات آن آب خارج می‌شد. ۴ نفری از بچه‌ها کنار آن توقف و بقیه در ساعت ۱۳:۲۵ بر روی قله ۲۰۴۰ متری ونی دست در دست هم سرود قله سرداده و عکسی به یادگار می‌اندازند. در برگشت پیش بچه‌های جا مانده در ساعت ۱۴:۰۷ دقیقه نهار صرف شده و یک کار فرهنگی انجام می‌دهند. ۱۴:۵۰ حرکت و در ساعت ۱۶:۵۵ دقیقه در خرس چال در جلسه پایانی به بحث می‌نشینند تا برنامه مورد بررسی قرار گیرد و در پایان ورود به شازده ابراهیم ساعت ۱۹ و رشت ساعت ۲۱ در کمال صحت و سلامت یک روز خوب و خاطره انگیز پشت سر گذاشته شده و برگ دیگری بر تاریخ گروه افزوده می‌شود.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله علم کوه

گزارش صعود به علم کوه گروه بعد از سپری کردن دو سال سخت کرونا با …

یک دیدگاه

  1. درود بر شما.همیشه در اوج باشید.فقط اینکه در انتهای گزارش صحبت از قله ونی کردید فکر نکنم ونی در تعریف قله بگنجد.جسارتم را ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *