خانه / فرهنگی / اخبار / رضا شهلایی بر فراز "کانچن چونگا" سومین قله بلند دنیا

رضا شهلایی بر فراز "کانچن چونگا" سومین قله بلند دنیا

توضیح تصویر: آرشیوی از صعود رضا شهلایی به اورست

رضا شهلایی، کوهنورد برجسته کرمانشاهی و فاتح قله اورست، ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه ۳۰ اردیبهشت به وقت نپال موفق به فتح “کانچن چونگا” سومین قله مرتفع دنیا شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس و به نقل از یکی از نزدیکان این کوهنورد کرمانشاهی، رضا شهلایی که در قالب یک تیم بین المللی به نپال رفته است به همراه دو کوهنورد کره ای بامداد امروز موفق شد سومین قله بلند دنیا را با موفقیت صعود کند. متأسفانه خانم پروانه کاظمی دیگر کوهنورد ایرانی عضو این گروه به دلیل عفونت شدید از ناحیه گلو در میانه های مسیر حمله نهایی برای فتح قله مجبور به بازگشت شد.
این تیم از جمعه ۲۰ اردیبهشت تاکنون به تناوب در کمپ چهار و کمپ دو قله کانچن چونگا مستقر بودند اما به دلیل شرایط نامساعد جوی صعود به قله طی این مدت امکان پذیر نبود و عاقبت نیز تنها ۳ نفر از این گروه ۱۷ نفره موفق به فتح قله شدند. گفتنی است قله کانچن چونگا با ۸۵۸۶ متر ارتفاع سومین قله مرتفع جهان است.
  همچنین بنا بر گزارش پایگاه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، دکتر «علیرضا بهپور» و «مرتضی رمضانی» ساعت ۱۰ صبح امروز ۳۱ اردیبهشت موفق به صعود قله‌ی ۸۵۱۶ متری «لوتسه» شدند. این گزارش حاکی است این دو کوه‌نورد هم اکنون در کمپ سه به سر می‌برند و بنا دارند فردا به کمپ‌های پایین‌تر بازگردند.

منبع : سایت کوه نیوز

zp8497586rq

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …