خانه / فرهنگی / اخبار / پانتومیم بهرام ریحانی بر فراز قله‌ی دماوند به یاد سه کوهنورد مفقود شده

پانتومیم بهرام ریحانی بر فراز قله‌ی دماوند به یاد سه کوهنورد مفقود شده

بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم‌کار ۲۷ مرداد ماه راهی قله دماوند می‌شود تا با اجرای نمایش جدیدش بر فراز بلندترین صحنه تئاتر جهان، یاد و خاطره سه کوهنورد ایرانی را گرامی بدارد.

او به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: نمایش ایمایی «تصور کن زیبایی ناب را» با هدف و به امید محو خشونت علیه کودکان و زنان در سراسر دنیا را در بلندترین صحنه‌ی نمایش جهان ، قله‌ی دماوند ، اجرا می‌کنم.

طراح و بازیگر این اثر نمایشی اضافه کرد: این نمایش با مدت زمان چهار دقیقه و هفت ثانیه بر فراز قله‌ی دماوند و به عنوان بلندترین صحنه‌ی نمایش جهان با ارتفاع بیش از ۵۶۷۱ متر و با هدف جلب توجه افکار عمومی جهانیان نسبت به پایان دادن به خشونت علیه کودکان و زنان در سراسر جهان وبا آرزوی جهانی زیباتر و بهتر برای همه‌ی ساکنین سیاره‌ی زمین وشکوفایی گل‌های صلح و دوستی میان همه‌ی انسان‌ها اجرا می‌شود.

ریحانی، کوه دماوند را نماد زیبایی، صلابت و صلح دوستی مردم ایران دانست و افزود: این کوه می‌تواند به عنوان صحنه‌ای جهانی برای گسترش مفهوم صلح و دوستی بین همه‌ی مردم جهان تبدیل شود.

وی ادامه داد: عملیات صعود و رسیدن به قله‌ی دماوند روز یکشنبه بیست و هفتم مرداد با استقرار تیم هماهنگی و پشتیبانی صعود در کمپ شماره یک دماوند آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم تا روز سه شنبه به قله صعود کرده و موفق به اجرای این نمایش بشویم.

به گفته ریحانی، سرپرستی این صعود به عهده‌ی خسرو کاویجانی، کوهنورد حرفه‌ای ایرانی و نیز با همراهی دکتر مهین باقری است.

این هنرمند پانتومیم‌کار با بیان اینکه همه‌ی هزینه‌های اجرای این اثر به صورت شخصی تامین شده است، افزود: همچنین از اجرای این اثر بر روی قله‌ی دماوند تصویر برداری(عکس و فیلم) شده و در اختیار رسانه‌های متقاضی قرار می‌گیرد. همچنین می خواهم به سهم خود در این اجرا بر روی قله‌ی دماوند یاد و خاطره‌ی سه کوهنورد قهرمان کشورمان که در قله‌ی برودبیک هیمالیا به اسطوره تبدیل شدند، یعنی آیدین، پویا و مجتبی را گرامی بدارم و این اثر را به این سه عزیز قهرمان تقدیم کنم.

وی متذکر شد: لازم است از همراهی و همکاری صمیمانه‌ی تیم هماهنگی و پشتیبانی این اثر ،جلال عیوضی، گلنوش نادری، محمد حسن عادل و پارمیس رستگار مقدم تشکر و قدردانی کنم که برای اجرای این کار بسیار کمکم کردند.

طراح و بازیگر این اثر نمایشی ادامه داد: امیدوارم با انجام این کار قدمی کوچک نیز در راه ثبت جهانی دماوند به عنوان یک اثر منحصر به فرد طبیعی ، تاریخی و فرهنگی بردارم. آرزوی قلبی من این است که روزی دماوند به عنوان صحنه‌ای جهانی برای اجرای نمایش هایی با مفاهیم و مضامین صلح و دوستی در سراسر جهان شناخته شود.

ریحانی در پایان با اشاره به تقدس صحنه تئاتراضافه کرد: تقدس صحنه‌ی نمایش را همگان می‌دانند و مقدس بودن دماوند بر هیچ یک از ما ایرانیان پوشیده نیست. بدین سان است که هر هنرمندی که با حرکات دست و بدن خود به انتقال مفاهیم انسانی می‌پردازد با پا گذاشتن بر روی صحنه آن را به محراب تبدیل می‌کند و با گردش در فضا از آن یک معبد می‌سازد و عمل او دارای چنان غنایی از معنا و مفهوم انسانی است که هیچ کلامی را یارای برابری با آن نیست.

(منبع : سایت کوه نیوز)

zp8497586rq

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …