خانه / فرهنگی / اخبار / بانوی ۸۶ ساله رکورددار گینس شد

بانوی ۸۶ ساله رکورددار گینس شد

427-37c751b41c80e35dca3fd134d1d26c22

اولان اوده آنجلا وروبیف ۸۶ ساله از روسیه رکورددار گینس به عنوان سالخورده ترین فرد صعود کننده به قله کلیمانجارو به ارتفاع ۵۸۹۵ متر در قاره آفریقا شد. او ساعت ۰۸/۱۳ دقیقه به وقت مسکو در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۱۵ برفراز قله ایستاد. صعود او علیرغم فصل مونسن و بارندگی شدید صورت گرفت. تیم آنجلا بسیار خوشحال است از اینکه کاری که انجام شده به بخشی از تاریخ پیوسته. آنجلا روزهای نخست اکسپدیشن را یک قدم زدن لذت بخش اعلام کرده اما بعد گرفتار بارش های فصلی شده که خیال پایان یافتن نداشته. راهنماها مدام در حال خشک کردن تجهیزات و لوازم بوده اند و آنجلا باید لباس گرم می پوشیده. خستگی به تدریج بر آنجلا غلبه می کند.

646-2683166266a44840f822cc3dd1705960

پزشک تیم مرتبا او را تحت نظر داشته و غلظت اکسیژن خون و ضربان او را کنترل می کرده. چندین مرحله به آنجلا توصیه برگشت به پایین را می کنند اما او برای اجرای کامل برنامه مصمم بوده و حتی در ارتفاع ۴۰۰۰ متری با یکی از راهنماها تانگو رقصیده.

با رسیدن به ارتفاع ۵۰۰۰ متر برای مدتی او قدرت تکلم خود را از دست می دهد اما خیال برگشتن نداشته. زمانیکه برفراز قله می ایستند حدود یک ساعت در آنجا باقی می مانند و محو تماشای زیبایی های آن ارتفاع می شوند که باورکردنی نبوده.

170-0fc21e5ade5f932f3cf97536c4279e37

آنجلا گفته می دانستم که در فصل بارندگی صعودی دشوار خواهم داشت اما اصرار داشتم که ۲۹ اکتبر روی قله باشم. این کار برای من مهم بود.

782-98dd60aae86298f6c2d2ecc046ebd076

۸۰ سال پیش من و خواهرم لیدا به هم قول داده بودیم که روزی بر فراز این قله بایستیم اما او که بزرگتر از من بود در سن ۱۲ سالگی در اثر ذات الریه درگذشت. من عاشق او بودم ، ۲۹ اکتبر روز تولد لیدا بود و من این صعود را بخاطر او انجام دادم.

آنجلا می گوید که کوه ها را دوست دارد و آنها همیشه او را اغوا کرده اند و عاشق آفریقا و طبیعت آن می باشد. صعود به کلیمانجارو نظیر صعود به اورست یا البروس نیست که با یخ و برف پوشیده شده اند و این قله نیاز به مهارت ویژه کوه نوردی ندارد. هنگام آمادگی برای صعود قصد نداشتیم به هر قیمتی به قله برسیم بلکه صعود ایمن هدف ما بود. کیت کمک های اولیه، معاینات هر دو روز یک بار پزشکی ، کیسه گامو، سیستم اکسیژن، هم هوایی مناسب و … برای آنجلا و دخترش بنا به گفته سرپرست تیم صعودی خاص و تجهیزات حرفه ای تدارک دیده بودند اما دیدار با ملکه آفریقا نیاز به مقابله و استفاده از این لوازم نداشت.

آنجلا به کشورهای مختلف اتحاد جماهیر شوروی سابق سفر کرده اما این برنامه اولین سفر خارجی او بوده. با دیدن مناظر زیبای آفریقا، دیدار از آبشار ویکتوریا در زامبیا، کیپ تاون و … اشک شوق بر گونه های او نشسته و خوشحال از این بوده که به وعده خود عمل کرده. اما ظاهرا آنجلا خیال گوشه نشینی ندارد و اعلام کرده بزودی از امریکای جنوبی و قطب شمال ! نیز دیدن خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *