خانه / روابط عمومی / جلسه ی پایانی / جلسه ی پایانی کولمار

جلسه ی پایانی کولمار

        با سلام خدمت دوستان ٬ همراهان و همنوردان گرامی گروه کوهنوردی تیلار با پیشنهاد چند نفر از      دوستان همنورد مبنی براینکه نظر هیات مسئولین از مباحث جلسات پایانی از طریق سایت در اختیار دوستان قرار گیرد مقرر شد از این به بعد در این بخش از سایت متنی از طرف هیات مسئولین  پیرامون مباحث و در مواردی پاسخ سوالات مطرح شده در جلسات پایانی آورده شود.

        با تشکر فراوان از همه همنوردان عزیز گروه که در صعود عمومی ۵ فروردین ماه شرکت داشتند و به    خصوص از دوستانی که فعالانه در جلسه پایانی برنامه صحبت نموده و نکات مد نظر خود را مطرح نمودند.

        مطالب عنوان شده در آنروز در اولین جلسه هیات مسئولین مطرح و مورد بررسی قرار گرفت ٬ در مورد مشکل ایجاد شده برای مینی بوس کوچصفهان مقرر شدبه سرپرست رانندگان تذکر داده شود و همچنین در مورد حرکت گروه همانطور که سرپرست برنامه توضیح داد منتظر ماندن ۱۰۰ نفر کنار جاده روستایی صحیح نبوده و به همین دلیل گروه به آرامی در مسیر حرکت کرده تا در زمان صحبت های سرپرستی دوستان آن ماشین جا مانده به سایرین ملحق شوند. در زمینه کوهیارها و هماهنگی و یا انجام صحیح مسئولیت در وهله اول توجه دوستان را به این نکته جلب می کنیم که کوهنوردی و کوهپیمایی حتی در برنامه های گلگشتی و خانوادگی با طبیعت گردی و مسافرت متفاوت است . گام نهادن و بالا رفتن و پایین آمدن از مسیرهای ناهموار ٬ شیب های متفاوت اصل ذاتی این برنامه ها است.اتفاقن مسیر کولمار قسمت اعظمش جاده ای شوسه و بدون شیب بوو تنها یک ساعت آخر مسیر از شیب تپه ای جنگلی بالا رفتیم. هیئت مسئولین در مجموع عملکرد کوهیاران را درآن قسمت برنامه مثبت و کارا ارزیابی نمود اما به این نکته هم معترف است که بودند دوستانی که فقط بازوبند در دست داشتند و مانند سایر شرکت کنندگان آمدند و برگشتند که این مساله تاثیر منفی در انظار داشت.البته اشکال کار در انتخاب تعداد زیاد کوهیار بوده است.در عرف به ازای هر ۱۰ الی ۲۰ شرکت کننده یک کوهیار کافی است مگر برنامه هایی خاص که به ازای هر ۱۰ نفر یک کوهیار انتخاب می گردد در این برنامه هم ۸ الی ۱۰ نفر کوهیار کافی بود. در مورد جلو دار وعقبدار برنامه نیز نظر هیات مسئولین رضایت از عملکرد آنها بود. همچنین ترانه های خوانده شده توسط دوستان در سایت گروه آورده شده ٬ در مورد بازیها نیز طی برنامه ریزی در کمیته روابط عمومی یکی از دوستان قبول مسئولیت کرده تا غیر طناب بازی ٬ بازیهای دیگری را نیز شاهد باشیم. در مورد پوشش گیاهی منطق مورد صعود نیز قرار شد هم در نشریه ماهیانه گروه(بهاریه) و هم در برنامه ها توضیحاتی آورده شود.

هیات مسئولین گروه کوهنوردی تیلار 

همچنین ببینید

بررسی برنامه “خشچال”- شاه معلم به توریشوم”

چند روز قبل از اجرای صعود به خشچال از جبهه شمالی ، پیش بینی های …

یک دیدگاه

  1. محسن هاشم سمیعی(سپنتا)

    با تشکر از مسوولین تیلار که اینقدر به نظرات بچه های گروه هر چند مهمان یا تازه وارد اینقدر اهمیت میدهند.
    با این روندی که ملاحضه میشه میتونم بگم در برنامه های آتی پیشرفت گروه به حدی میرسه که تیلار بتونه یکی از گروه های نمونه کوه نوردی باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *