خانه / فرهنگی / اخبار / آخرین اخبار دریافتی از اورست و لوتسه

آخرین اخبار دریافتی از اورست و لوتسه

ساعت ۱۲ ظهر به وقت نپال:
امروز “عظیم قیچی‌ساز” طی تماس تلفنی خبر داد دقایقی پیش بهمن مهیب و گسترده‌ای از کوه “پوموری” فرو ریخت. در شرایطی این اتفاق رخ داده است که منطقه را مه فرا گرفته و دید کافی وجود نداشت. عظیم می‍گوید:”در چادرم دراز کشیده بودم که با لرزش شدید زمین به سرعت از چادر بیرون آمدم. همه جا رو مه فرا گرفته بود. کوهنوردان دیگر هم از چادرهایشان بیرون آمدند و همگی به سفیدی اطراف خیره شده بودیم. پس از چند ثانیه همه منطقه را پودر ضخیمی از برف پوشاند! همگی در کمپ اصلی سالم هستیم و هنوز نمیشه تشخیص داد این اتفاق زلزله بوده یا بهمن!!

ساعت ۱۴:۳۰:
“عظیم قیچی‌ساز” طی تماس تلفنی اعلام کرد متاسفانه ۳ کوهنورد تا کنون کشته شده‌اند و حدود ۳۰ نفر زخمی در کمپ اصلی مستقر هستند. “عظیم” در کنار “دکتر بهپور” به همراه دیگر پزشکان و کوهنوردان در حال رسیدگی و پانسمان مجروحان هستند.

ساعت ۱۶:۳۰:
“عظیم قیچی‌ساز” طی تماس تلفنی خبر داد ۳ کوهنورد تا کنون کشته شده‌اند و حدود ۴۰ نفر زخمی در چادر امداد تحت درمان هستند. “عظیم “به نقل از “دکتر بهپور” گفت: “حال ۵ نفرشان وخیم است.” هوا همچنان ابری‌ است و بارش برف آغاز شده است.

ساعت ۲۱:
“عظیم قیچی‌ساز” طی تماس تلفنی اعلام کرد مجروحان را در دو چادر بزرگ جای داده‌ایم. پزشکان به نوبت همه شب را کشیک خواهند داد. همگی امیدوار هستیم در صورت بهبود هوا و توقف بارش برف فردا صبح چند هلی‌کوپتر از “کاتماندو” برای انتقال مجروحان به کمپ اصلی “اورست” بیایند.

5

منبع: وبسایت رسمی عظیم قیچی ساز

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *