خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / آیا ردیاب‌ها و نرم‌افزار‌های تناسب اندام انجام فعالیت روزانه شما را تقویت می‌کند؟

آیا ردیاب‌ها و نرم‌افزار‌های تناسب اندام انجام فعالیت روزانه شما را تقویت می‌کند؟

‼️آیا ردیاب‌ها و نرم‌افزارهای تناسب اندام انجام فعالیت ورزشی روزانه شما را تقویت می‌کنند؟

طبق داده‌های جدید بله، اما با استفاده از دستگاه‌هایی که امکان تنظیم هدف و دیگر ویژگی‌های حمایتی را دارند، احتمالا نتایج بهتر شوند.
بر طبق داده‌های جدید، افرادی که از اپلیکیشن‌های تناسب اندام استفاده می‌کنند، به طور میانگین ۱۸۰۰ قدم در روز بیشتر راه می‌روند.
آیا واقعا یک ردیاب تناسب اندام یا نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند شما را به تمرین بیشتر و جدی‌تر پیگیری کردن این روند سوق می‌دهد؟
بر اساس نتایج جمع‌اوری شده از ۲۸ پژوهش تجزیه و تحلیل جدید صورت گرفته است.
این پژوهش‌ها بر روی ۷۴۵۴ نفر انجام شده بودند و طی آن‌ها از شرکت کنندگان از تجهیزات دیجیتال و مشهور کمکی برای فعالیت‌های فیزیکی استفاده کردند.
بر طبق نتایج، کاربران این تجهیزات، در مقایسه با افراد عادی در روز ۱۸۵۰ قدم (در حدود ۱.۶ کیلومتر) بیش‌تر ثبت می‌کنند. علاوه بر آن کاربران این نرم‌افزار‌های تناسب اندام در طی ۱۳ هفته همچنان فعالیت بیش‌تری داشتند.
طبق پژوهشی که در دسامبر ۲۰۲۰ در مجله انگلیسی درمان‌های ورزشی منتشر شد، ردیاب‌های قابل پوشش و نرم‌افزارهای دانلودی، زمانی عملکرد بهتری دارند که افراد بازخوردی از پیشرفت‌شان ارائه دهند. این ویژگی‌ برای کاربران در کنار یادآوری انجام فعالیت از طریق پیامک، امکان تنظیم اهداف شخصی می دهد.

دکتر لیانا لأرانجو، محقق اصلی پژوهشگری در دانشکده پزشکی و سلامت در مرکز تحقیقات کاربردی وست مید دانشگاه سیدنی در استرالیا است. وی بیان کرد : «نظارت مداوم بر پیشرفت خود و دریافت بازخورد از اپلیکیشن یا ردیاب، می تواند منجر به تغییرات چشمگیری در فعالیت فیزیکی همه‌جانبه افراد شود».
دکتر لارانجو و تیم تحقیقاتی او، نتایج پژوهش های انجام شده طی سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ بر زنان و مردان، در رنج سنی ۱۸ تا ۶۵ سال را بررسی کردند.
این پژوهش ها بر دو گروه افراد صورت گرفت؛ افرادی که از نرم‌افزارهای‌های متنوع تلفن‌های هوشمند (شامل اپلیکیشن move و Accupedopro) یا ردیاب های قابل پوشش (شامل فیت بیت، فیت باگ، Withings Activité Steel، و Jawbone) استفاده می‌کردند و گروهی که از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کردند.
پژوهش ها تاثیر این دستگاه ها را از چند طریق اندازه‌گیری کردند.
از جمله گزارش‌های خود شرکت کنندگان و داده‌هایی که به طور مستقیم از نرم‌افزارها و ردیاب‌ها یا شتاب سنج های درجه تحقیق جمع آوری شده بودند که این دستگاه‌ها سطح فعالیت شرکت کنندگان را نیز ردیابی و ثبت می‌کردند.
برخی از اندازه گیری ها شامل موارد متعددی می شدند؛ از قبیل: شمارش قدم‌های روزانه، دقایق هفتگی فعالیت‌های فیزیکی متعادل تا شدید، روزهای تمرینی هفتگی، کل دقایق فعالیت فیزیکی هفتگی، یا اندازه گیری اکسیژن جذب شده توسط بدن طی تمرین.

اگر می‌خواهید ورزش را با استفاده از نرم‌افزارهای ثبت فعالیت ورزشی شروع کنید پیشنهاد ما به شما انتخاب یکی از برنامه‌های زیر است:

  • strava
  • NRC (nike running club)
  • Mi fit
  • Sunnto

منبع : everydayhealth
ترجمه و نگارش : جواد حمیدی

لینک مقاله : https://www.everydayhealth.com/fitness/study-can-wearable-fitness-trackers-and-apps-give-your-exercise-routine-a-boost/

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *