خانه / فرهنگی / اخبار / اتفاقاً این کوه‌نوردها و حرفه‌ای‌ها هستند که «کوهستان» را با زباله تخریب می‌کنند!

اتفاقاً این کوه‌نوردها و حرفه‌ای‌ها هستند که «کوهستان» را با زباله تخریب می‌کنند!

روز گذشته پستی در «کوه‌نوشت» به نقل از «عزیز دانشور» مسئول انجمن جبهه سبز «کرمانشاه» در گفت‌وگو با «ایسنا» منتشر شد با این مضمون که: «افرادی که به کوه می‌روند دو دسته‌اند؛ کوه‌نورد‌ها و کوه‌پیماها!» … ریختن زباله در «کوه» کار کدام دسته است ؟!وی در این مصاحبه تصریح کرده بود؛ زباله ریختن و تخریب کوهستان کار دسته دوم است یعنی کوه‌پیماها و تأکید کرده که کوه‌نوردها به دلیل آگاهی و آموزشی که دیده‌اند با کوه چنین نمی‌کنند! … و اما در آن پست کامنت‌هایی از سوی مخاطبان درج شد که یکی از آنها توسط «علیرضا جهازی» بسیار قابل تأمل است:

… اتفاقاً برعکس نظر ایشان، کوه‌پیمایان با آگاهی بسیار بیشتری عمل می‌نمایند! و این کوه‌نوردها و حرفه‌ای‌ها هستند که بیشترین ضربه را به کوهستان وارد می‌کنند! نمونه‌اش: «علم چال» که بیشتر افرادی که برای صعود «علم کوه» از آن مسیر می‌روند به حساب کوه‌نورد حرفه‌ای هستند!  یا «بارگاه سوم دماوند» یا «پناهگاه تخت فریدون» یا «غار پراو» و ده‌ها جای دیگر که توسط همین به اصطلاح کوه‌نوردها و حرفه‌ای‌ها با زباله یکسان شده است!

————————
پی‌نوشت:
عکس بالا از آرشیو گزارش‌های تصویری سایت فدراسیون، مربوط به دوم شهریور ۹۲ و زباله‌های جمع‌آوری شده از مسیر «بارگاه سوم» تا «قله دماوند» است! … تصاویر بیشتر

(منبع : وبلاگ کوه نوشت)

zp8497586rq

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

یک دیدگاه

  1. آنچه مهم به نظر می رسه فطرت و شخصیت افراد، این افراد می تونن کوهنورد حرفه ای، کوهپیما یا افراد عادی باشن.