خانه / فرهنگی / اخبار / " اندیشیدن به رویاها " !

" اندیشیدن به رویاها " !

(اولی استیک در جبهه جنوبی آناپورنا – ۲۰۰۷)

اندیشیدن به رویاها آسان است، آنچه دشوار است تحقق رویاهاست… “اولی استیک”

درحالی که تابستان رو به پایان است و فصل پائیز بهترین زمان پس از بارشهای موسمی برای صعود به قلل هیمالیا به شمار می آید، مدتی است تلاشهای کوهنوردان در کشور نپال از سر گرفته شده و اینبار آناپورنا نیز همچون سایر قلل این منطقه شاهد تلاشی دیگر بر رخ جنوبی خود خواهد بود.
پس از حوادث تلخ جبهه جنوبی اورست در بهار گذشته و درگیری سیمون مورو و اولی استیک با شرپاها که منجر به ترک منطقه توسط ایشان شد، اینبار اولی استیک به نپال بازگشته تا به همراه دن بوی کانادایی تلاش دیگری را بر رخ جنوبی آناپورنا صورت دهد. 
کوه آناپورنا با ارتفاع ۸۰۹۱ متر دهمین قله ۸۰۰۰ متری دنیا به شمار می آید که تا سال ۲۰۰۸ تعداد ۱۵۴ صعود را به خود دیده و البته ۶۰ کوهنورد نیز بر روی آن جان باخته اند که البته دو سوم آنها بر اثر سقوط بهمن در این کوه کشته شده اند. 
پیش از این در بهار ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ اولی استیک دوبار بر روی این جبهه فعالیت داشته که بار نخست بدلیل برخورد سنگ و در دومین تلاش برای کمک به کوهنورد حادثه دیده اسپانیایی اینوکی اوکوچا از صعود باز ماند. همچنین دن بوی در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ در این کوه تلاشهایی ناموفق را داشت که تلاش ۲۰۰۸ او به همراه الکسی بولوتف و اینوکی اوکوچا با مرگ اینوکی متوقف شده بود.
این دو روز ۱۶ سپتامبر خود را به کاتماندو رسانده، اینک قصد دارند از طریق شهر پوکرا راهی کمپ اصلی در ارتفاع ۴۱۰۰ متری جبهه جنوبی آناپورنا شوند. پس از آن ایشان مجبور به طی مسافت طولانی تا ابتدای جبهه جنوبی در ارتفاع ۵۵۰۰ متر خواهند بود. 
اولی استیک و دن بوی سابقه تلاشی مشترک را در سال ۲۰۱۰ بر روی رخ جنوبی شیشاپانگا داشتند. 
اخبار بیشتر این تلاش را می توانید بر روی سایت اولی استیک پیگیری نمائید.

(منبع : وبلاگ کوه قاف)

zp8497586rq

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …