خانه / روابط عمومی / جلسه ی پایانی / بررسی برنامه دهرا

بررسی برنامه دهرا

          اگر چه به طور یقین نمی توان گفت که علت نامگذاری “دهرا” به معنای وجود تعدد راه ها به این منطقه است ، اما این ناحیه درست در محل تلاقی یالهای متعدد ی است که از جاهای مختلف شروع می گردند.  یعنی هم می توان آن را از آغوز کله ماسوله صعود نمود و هم از منطقه آلیان گوراب زرمیخ و هم از شالمای ماسال . به هر صورت صعود از جبهه جنوب غربی به “دهرا”  با توجه به مبدا پایین صعود که روستای کوریه بود ،‌دارای ارزش صعود مطرحی از نظر شیب مسیر و طول مسافت بود و به همین دلیل نیز در روند آماده سازی گروه در تیرماه ، جزو برنامه های اصلی در نظر گرفته شد .

با عدم امکان شناسایی مجدد برنامه و فقدان یک کروکی از مسیر ، قسمت زیادی از وقت جلسه قبل از اجرا  صرف بررسی‌ موضوع فوق یعنی چگونگی دست یابی به دهرا شد .  به هر صورت با ۲۶ نفر که درآن میان تنها ۵ عضو گروه حضور داشتند برنامه ازروستای زیبای کوریه آغاز شد . مبدا پایین صعود و شیب تند ۲ ساعت اول برنامه با توجه به شرجی بودن هوا در تیر ماه ، انرژی زیادی از همنوردان را گرفت . مسیر کاملن جنگلی و پوشیده از درختان  و گیاهان مختلف بود و این اهمیت دقت در راهنمایی مسیر را دوچندان می نمود که حضور سروش عزیز همنورد قدیمی ، کمک زیادی به گروه در این روز نمود.  از بررسی برنامه اینگونه بر می آید که سرپرستی در آن روز خیلی زحمت کشید و خوب عمل نمود و الحق از سعید غیر از این هم انتظار نمی رفت . کل گروه بعد از ۶ ساعت صعود مفید به منطقه وسیع و مسطح  دهرا رسید .

برنامه دهرا به ما لزوم شناسایی مناطق بکر و ناشناخته کوهنوردی توسط جوانان مستعد را آموخت همچنین بر انتخاب درست این صعود مطرح در آن موقع از سال صحه گذاشت .

“روزگارتان بی محنت”

گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

بررسی برنامه “خشچال”- شاه معلم به توریشوم”

چند روز قبل از اجرای صعود به خشچال از جبهه شمالی ، پیش بینی های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *