خانه / روابط عمومی / جلسه ی پایانی / “بررسی برنامه گاو کل”

“بررسی برنامه گاو کل”

عکس با پرده گروه (عکس از سپیده پوربابایی)اولین برنامه تخصصی یکروزه  گروه در سال ۹۳ را در شرایطی برگزار کردیم که معمولن این برنامه درسال با توجه به فاصله زمانی تقریبن زیاد خود با برنامه تخصصی  قبلی ، خواه نا خواه حال و هوای خاصی دارد . اجرای آخرین برنامه سال قبل به صورت عمومی و سپس تعطیلا ت نوروزی و بخور بخورش و اجرای برنامه عمومی دیگر ، همه وهمه  باعث می شوند که  افزایش وزنی هر چند اندکی را  در نزد اغلب همنوردان شاهد باشیم  . موضوع فوق حتی روی کیفیت  کفش و لباسهای برخی از دوستان هم صادق بود . بعضی از دوستان با کتانی ساده شهر و شاید  به تصورمهمانی رفتن ، قدم در راه قله گاوکل گذاشته بودند. با پیاده شدن از مینی بوس ها در روستای هرزه ویل ، در درون کوچه باغهای زیبایش غوغایی از صدای بلبلان بر پا بود .  اول صبح با حرکات ریتمیک “میلاد”  بدنهایمان قدری کش آمد و آماده صعود شدیم . در فضایی خوب که با ترنم صدای آب رودخانه هرزه ویل همراه بود ، دور هم نشستیم و صبحانه ای خوردیم . بعد از صبحانه برای عبور از عرض رودخانه  کمیته فنی مجبور شد با کمک طناب  یکی یکی  ما را به آن طرف آب روانه کند  . تقریبن بدون درد سر خاصی تا چمنزار “چیک چیک” بولاغی رفتیم . آمادگی نسبی تقریبن همه شرکت کنددگان ، موجب شد سرپرست خوب ما درآن روز آقا سهند پرویزی ، همه را از سمت راست چمنزار و یال غربی به طرف قله “گاو کل” هدایت نماید . تنها یک یا دونفر از همراهان که قدری کند تر بودند با کمک مسعود و امدادگر ما خانم مهسا با کمی فاصله از صف به قله سنگی گاوکل رسیدند. هوای خوب قله و وجود چشم اندازهای بدیع ، بازار عکاسی را گرم نمود . اگر چه با تصمیم خوب گروه در امسال برای عکسهای جمعی و عمومی یک نفر عکاس برای هر برنامه مشخص شده است . با گرفتن عکس و خواندن سرود قله  از ضلع شمال شرقی پایین آمدیم . هدف ، رسیدن به چشمه “اوغری بلاغی” برای خوردن ناهار بود . عبور از جنگل زیبای ضلع شمال شرقی  قله  لطف و صفای خاصی داشت . و گروه در صفی منظم  پس از ۵۰  دقیقه به آنجا رسید  و خوردن یک ناهار بدون چای را تجربه نمودیم و سپس با عبور از منطقه سنگی پایین دست چشمه در جهت غربی اش ، ضمن پشت سر گذاشتن چمنزار “چیک چیک” بولاغی و پایین آمدن از شیب تند منتهی به سرچشمه رودخانه ، مجددن با کمک طناب از آن گذشتیم  و در زیر درختان زیتون یک باغ  دور هم نشستیم تا ببینیم برنامه گاوکل ، چه چیزی از آب درآمد :
–    ثبت نام غیر متعارف برای یک صعود یک روزه تخصصی .
–    عدم تبحر کافی جلوار برنامه .
–    زمان استراحتها خوب تنظیم نشده بود .
–    تدارکات ضعیف  برنامه از قبیل کمبود چای در هنگام نهار .
–    زحمت زیاد سرپرست در پیشبرد مسایل مختلف
بعد که داخل جلسه بررسی برنامه نشستیم ، به این نتیجه رسیدیم که صعود همه شرکت کنندگان (۵۷ نفر) به قله گاوکل تقریبن طبق زمانبندی تنظیمی ،  نشان از درایت و زحمات زیاد سرپرست برنامه به همراه سایر عوامل اجرایی  می داد. در مورد تدارکات بهتر بود هماهنگی بیشتری از سوی مسئول مربوطه  در مورد چای صورت می گرفت . ارایه  یک مسئله آموزشی – فنی به صورت پرسش و پاسخ در برنامه خیلی مفید بود ، اما جایزه هاش کم بود . روابط عمومی ما باز هم باید دقت بیشتری در پذیرش افراد متناسب با هر صعود نماید و ضمنن  لیست افراد شرکت کننده بهتر است زودتر مشخص شده و در برنامه آورده شود .  تصمیم درست گروه در آوردن طناب و استفاده از آن در هنگام عبور از آب .  زحمات زیاد مسئول امداد خانم مرغوب در برنامه . لزوم انتخاب اعضای هیات اجرایی صعود قبل از شروع برنامه .
در نتیجه  با همه نقاط ضعف و قوتی که برنامه صعود به قله “گاوکل” در نیمه دوم فروردین داشت ، اجرای خوب آن در تاریخ فوق یک نکته مثبت در آماده سازی همنوردان برای اجرای برنامه های تخصصی تر آینده به حساب می آید . ضمن اینکه تلاش  زیاد سرپرست برنامه تا مدتها به عنوان یک خاطره خوب در ذهن شرکت کنندگان این برنامه باقی خواهد ماند .

“با آرزوی موفقیت ”
گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

بررسی برنامه “خشچال”- شاه معلم به توریشوم”

چند روز قبل از اجرای صعود به خشچال از جبهه شمالی ، پیش بینی های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *