خانه / روابط عمومی / برنامه ها / برنامه ی آینده / برنامه آینده – آسمانکوه (ماسوله)

برنامه آینده – آسمانکوه (ماسوله)

توضیحاتی در مورد برنامه آسمانکوه پیش از صعود:

آسمانکوه با ارتفاع ۲۸۸۰ متر و گرای ۱۷۰ درجه در جنوب ماسوله قرار دارد و به مثابه دیواری بلند و طویل که از جهت شمال غربی به خربو و شاه معلم و همچنین از جنوب شرقی به قله‌های گرداب، دیزاب، تکاب و پشته کوه قرار گرفته که گیلان را از دشت طارم جدا می‌کند. در هوای صاف و آفتابی وقتی بر روی رشته کوه قافلان قرار میگیریم عظمت این رشته کوه از رو به رو کاملا مشهود است.

سه راه متداول صعود از ماسوله به آسمانکوه به شرح زیر است:

  1. رشت تا ماسوله ۱٫۵ ساعت، ماسوله به للندیز با فراز و فرودی متوسط حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه می‌باشد و همچنین للندیز دارای چشمه است. للندیز تا آخرین خانه‌های شیخ هادی ۴۵ دقیقه است که ۲۰ دقیقه اول کفی و بقیه با شیبی تقریبا متوسط ادامه می‌یابد. همچنین از آخرین خانه‌ها تا تا قله تی تی بارگاه ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه با سر بالایی نفس‌گیر و از این ارتفاع تا قند کله ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه با همین سر بالایی ادامه پیدا می‌کند. در پای قله قند کله از مسیر سنگها چشمه موجود است. فاصله قله قند کله تا آسمانکوه حدود ۲ ساعت می باشد که از سربالایی آن اندکی کاسته می‌شود. در بین مسیر نیز چشمه آب قرار گرفته است. مسیر برگشت از قله آسمانکوه تا ماسوله حدود ۴ ساعت می باشد.
  2. مسیر خلیل دشت که در ضلع غربی للندیز واقع است. ماسوله به چشمه ملرزان ۱ ساعت، از چشمه تا دو راهی خلیل دشت ۳۰ دقیقه، از دو راهی تا خلیل دشت بالا ۱٫۵ ساعت و از خلیل دشت که دارای چشمه است تا قله حدود ۳ ساعت. زمان برگشت به ماسوله ۴ ساعت می باشد.
  3. مسیر تابلوی مخابرات که حرکت از گورستان ماسوله است و از یال مابین دو مسیر قبلی به طرف بالا کشیده می‌شود و همچنین یک چشمه در دو ساعتی حرکت وجود دارد. ضمن اینکه یک چشمه هم در زیر یال سنگی قند کله وجود دارد. در ادامه با قرارگرفتن بر روی قله قند کله در همان مسیر اول قرار گرفته عازم قله می‌گردیم.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار

همچنین ببینید

رنامه بعدی گروه کوهنوردی تیلار – صعود به قله ” دندونه “

دوستان و همنوردانی که مایل به شرکت در این برنامه هستند،می توانند جهت ثبت نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *