خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / برنامه آینده : غار آویشو

برنامه آینده : غار آویشو

غار آویشو در اطراف منطقه ییلاقی زیبا و سرسبز آریدول از توابع شهرستان ماسال واقع شده است که با عبور از منطقه معروف اولاسابلانکا به آنجا میرسیم.

بازدید از غار آویشو جز برنامه روز جمعه ۱۴ شهرویور نمیباشد زیرا در قالب یک برنامه عمومی با جمعیت چند صد نفره نمیگنجد.

طبق برنامه ریزی ، کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلاررشت ، روز دوشنبه دهم شهریور شناسایی این منطقه را انجام داد. طی بررسی های انجام شده این مکان محیط مناسبی برای اجرای یک برنامه عمومی میباشد.

20140901_183717

بعد از ۴۵ دقیقه حرکت از منطقه آریدول در یک مسیر مشخص به محل صبحانه میرسیم که یک چشمه هم در آنجا وجود دارد . بعد از صرف صبحانه،  با انجام حدودا سه ساعت کوهپیمایی در یک مسیر با شیبی کاملا ملایم به محل نهار میرسیم. لازم به ذکر است که در طی این سه ساعت کوهپیمایی شاهد طبیعتی بسیار زیبا و دلنشین هستیم که واقعا انسان را محو خود میکند. التبه همانطور که در جریان هستید معمولا از بعد از ظهرها مناطق ییلاقی ماسال مه آلود میباشد که این به نوبه خود نیازمند همکاری شرکت کنندگان با عوامل اجرایی برنامه جهت اجرای یک برنامه منظم میباشد. یاد آور میشیوم که شرکت کنندگان نیازمند به یک کفش یا پوتین مناسب جهت شرکت در این برنامه هستند. زیرا با ریزش بارانی خفیف هم خود و هم گروه دچار مشکل میشودند.

20140901_190046

لازم به ذکر است که قبل از رسیدن به محل نهار با آقا منوچهر مهربان که از ساکنین آن منطقه میباشد رو به رو شدیم که او به گرمی از ما استقبال کرد و برای پیدا کردن یک چشمه مناسب برای نهار به ما کمک زیادی کرد .

CameraZOOM-20140901191449232ناگفته نماند که گله های بز آقا منوچهر به همراه سگ کوچک گله  او که ما را یاد ضرب المثل ((فلفل نبین چه ریزه )) انداخت به شادی و طراوت این برنامه شناسایی افزود.

در نهایت در اطراف کلبه آقا منوچهر یک فضای مناسب برای صرف نهار و اجرای برنامه های فرهنگی مشخص شد.

طبق پیش بینی وضع هوا در روز ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ وضعیت هوای ماسال صاف تا کمی ابری با دمای هوای حداکثر ۲۸ درجه سانتیگرا میباشد. برای اطلاع از وضیت هوای شهرستان ماسال اینجا را کلید کنید.

امیدواریم که روزی شاد و پرخاطره را در کنار همدیگر داشته باشیم و بار دیگر دست در دست هم با خواندن آوا زندگی زیباست برگی دیگر از دفتر خاطرات خود با تیلار عزیز را ورق زنیم.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *