خانه / روابط عمومی / برنامه ها / برنامه ی آینده / برنامه آینده: قله خربو (ماسوله)

برنامه آینده: قله خربو (ماسوله)

توضیحاتی پیرامون برنامه آینده گروه

قله خربو :

قله خربو با ارتفاع حدود ۲۶۰۰ متر از مجموعه ی رشته کوه مشرف بر ماسوله روی خط الراس آسمانکوه-شاه معلم با گرای کلی ۲۸۰ از ماسوله قرار دارد.

مسیر های عبور از ماسوله به سمت قله به ترتیب تقریبی چشمه ملرزان (۵۰ دقیقه) , خوجه خونی (۳۰ دقیقه) , سه روبار (۱ ساعت) , کوه روبار (۴۵ دقیقه) در ارتفاع ۱۸۰۰ متر , که در مجموع ۳ تا ۳/۵ساعت طول میکشد.

همه مکان های نامبرده بجز سه روبار دارای چشمه, شیب های وملایم و پاره ای مواقع متوسط با پوشش جنگلی است. مسیر کوهروبار تا قله که با اختلاف ارتفاع ۸۰۰ متر همراه است به مدت۲/۵ ساعت طول میکشد که نیمساعت اول در مسیر جنگلی با شیب متوسط شروع شده و با خروج از جنگل بر شدت آن افزوده میشود.

در عبور از سمت راست سنگ بزرگ که از دور نمایان است و در ادامه در خظ الراس در جهت مخالف لاسه سر از سمت راست به طرف خربو تداوم پیدا میکند.

برگشت تقریبی تا کوهروبار حدود ۲ ساعت و کوهروبار تا ماسوله ۲ ساعت است.

قابل توضیح است که از قله خربو و در ادامه خط الراس بطرف شمال غربی به تقاطع راه جلال آباد – دولی چال متصل می شود که در ادامه همین راه از سمت راست و پایین قله دولی چال به خارند , لشکرگاه , دارسر , ماسوله ختم میشود که میتواند مسیر دیگر صعود و فرود قله خربو باشد. البته بافاصله ی حدود۱/۵ ساعت بیشتر از مسیر قبلی.

 

خربو : خربو یه زبان تالشی به معنی مکانی که دارای ابر میباشد است.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار

همچنین ببینید

رنامه بعدی گروه کوهنوردی تیلار – صعود به قله ” دندونه “

دوستان و همنوردانی که مایل به شرکت در این برنامه هستند،می توانند جهت ثبت نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *