خانه / آموزش / مطالب آموزشی / برنامه ریزی برای کوهنوردی

برنامه ریزی برای کوهنوردی

– هدف و انگیزه شما از کوهنوردی چیست ؟
– آیا می خواهید یک کوهنورد حرفه ای بشوید یا دوست دارید تنها در حد یک تفریح به آن بپردازید ؟

FILE701

این مسئله ای است که برنامه ریزی بلند مدت شما را برای کوهنوردی رقم می زند . اگر می خواهید به صورت حرفه ای کار کنید یا قصد صعود به قله خاصی را در آینده دارید باید با یک برنامه دقیق و مناسب پیش بروید .
بهترین کار در این رابطه کمک گرفتن از یک مربی خوب و با تجربه است . ممکن است در یک صعود سخت همراه با یک تیم کوهنوردی , برنامه تمرینی گروهی , از طرف سرپرست تیم اعلام شده باشد . اما در برخی موارد لازم است خود شما با یک برنامه خاص به آمادگی لازم جهت صعود دست یابید . ورزش های روزانه مانند دو و دوچرخه سواری کمک زیادی به شما می کند و بدن شما را آماده نگه خواهد داشت . بالا بردن اطلاعات کوهنوردی , از طریق مطالعه کتاب , جزوه و استفاده از اینترنت در افزایش لذت شما از کوه و کوهنوردی تاثیر زیادی می گذارد . شرکت در کلاس های آموزشی مانند کار آموزی کوهپیمایی , سنگ نوردی , یخ و برف و غیره را حتما در برنامه بلند مدت خود قرار دهید . گذراندن دوره کار آموزی کوهپیمایی حتی برای افرادی که در سطح حرفه ای کار نمی کنند نیز ضروری خواهد بود .
حتی اگر کوهنوردی را در حد گلگشت دنبال می کنید , داشتن برنامه چه کوتاه مدت و چه بلند مدت باعث می شود که نه تنها خودتان بلکه همنوردان تان نیز بهره بیشتری از کوه ببرند .

منبع :  مجله فصلنامه کوه ، برگرفته از وبلاگ نشاط کوهستان

همچنین ببینید

ماسک

هنگام ورزش از ماسک استفاده نکنید

بر اساس تازه‌ترین یافته‌های محققان دانشگاه هرتفورد شایر، استفاده از ماسک هنگام انجام ورزش‌های سنگین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *