خانه / فرهنگی / اخبار / برندگان نوزدهمین دوره کلنگ طلایی

برندگان نوزدهمین دوره کلنگ طلایی

مراسم نوزدهمین دوره کلنگ طلایی طی روزهای نهم تا هفدهم آوریل در دو شهر شامونی فرانسه و کورمایور ایتالیا برگزار گردید و در نهایت یاسوشی اوکادا و کاتسوتاکا یوکویاما از ژاپن برای گشایش ۲۵۰۰ متر مسیر در جنوب شرقی کوه لوگان با ارتفاع ۵۹۵۹ متر در کانادا و سن ویلانوا، نیکولاس و اولیویر فاورسه از بلژیک و بن دیتو از آمریکا که تیم گشایش ۹ مسیر جدید بر روی دیواره جنوبی و غربی سواحل گرینلند را تشکیل میدادند به عنوان برترین تیمها و صعودهای سال ۲۰۱۰ دنیا شناخته شده و جایزه کلنگ طلایی ۲۰۱۱ را دریافت نمودند.

سایر کاندیداهای این مراسم عبارت بودند از:

– گشایش ۳۲۰۰ متر مسیر بر روی کوه فوراکر با ارتفاع ۵۳۰۴ متر در آلاسکا توسط کالین هالی از آمریکا، جور اوین آراور از نروژ در مدت ۷۱ ساعت و بدون شبمانی.
– نخستین صعود از جبهه غربی و ۱۶۰۰ متری کوه واسوکی پاربات با ارتفاع ۶۷۹۲ متر در هندوستان توسط مالکوم باس و پائول فیگ از انگلستان که دومین صعود این کوه نیز به شمار می آید. این صعود در مدت ۱۰ روز صورت گرفت.
– اولین صعود جبهه شمال شرقی لوناگ I به ارتفاع ۶۸۳۰ متر در منطقه روالینگ هیمال در نپال توسط مکس بلیول، ماتیو مینادیر و سباستین راتل از فرانسه با سه شبمانی.

– نخستین صعود جبهه شرقی ۲۵۰۰ متری کوه ایدگار با ارتفاع ۶۶۱۸ متر در رشته کوه مینیا کونگا و در منطقه سیچوآن توسط بوریس نورمند از انگلستان و کیل دمستر از آمریکا. این صعود دومین صعود قله به شمار می آمد که ۳ روز دسترسی به جبهه صعود و ۵ روز تلاش برای فتح آنرا در پی داشت.

همچنین تیم داوری امسال به ریاست گرک چایلد عبارت بوداز:

سیمون آنتوماتن، یانیک گرازینی، انریک روسو، هیروشی هاگیوارا و میشل پوز ( درباره این تیم بیشتر بخوانید

در این مراسم همچنین کلنگ طلایی دوراه به دوگ اسکات انگلیسی تعلق گرفت.

منبع: وبلاگ کوه قاف

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

یک دیدگاه

  1. سلام بر همنوردان عزیز

    مطلب جالبی بود

    لطفا بما هم سر بزنید

    http://www.akmahabad.blogfa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *