خانه / فرهنگی / اخبار / بیست و هفتمین عضو باشگاه ۸۰۰۰ متریها

بیست و هفتمین عضو باشگاه ۸۰۰۰ متریها

جدیدترین عضو باشگاه ۸۰۰۰ متریها

پس از گذشت ۱۷ سال از صعود غیرقانونی کیم جاء سو به چوآیو و عدم ثبت این صعود، وی مجبور شد برای دومین بار در روز ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱ بر فراز این کوه گام نهد تا ضمن صعود ششمین قله ۸۰۰۰ متری دنیا، به طور رسمی به عنوان چهارمین کوهنورد کره ای و بیست و هفتمین کوهنورد جهان به عضویت باشگاه ۸۰۰۰ متریها درآید.

کیم جاء سو در بهار سال جاری پس از فتح آناپورنا ادعای اتمام ۸۰۰۰ متریها را داشت، اما بدلیل آنکه در سال ۱۹۹۳ بدون داشتن مجوز از مرز نپال به تبت وارد شده و اقدام به صعود چوآیو نموده بود، آن صعود به ثبت نرسیده و او مجبور گردید بار دیگر اقدام به گرفتن مجوز صعود و فتح قله نماید. در این صعود آقای کیم را ۴ کوهنورد دیگر کره ای نیز همراهی می کردند. ایشان مسیر کمپ ۳ به قله را در مدت ۸ ساعت طی نموده و در ساعت ۱۳ بر بام چوآیو ایستادند. کیم برفراز قله تصویری از خانم Ko Mi-young را نیز همراه داشت. خانم کو در سال ۲۰۰۹ در بازگشت از قله نانگاپاربات کشته شد. آقای کیم و خانم کوه ۱۰ قله ۸۰۰۰ متری را به اتفاق صعود کرده بودند، از جمله در صعود سال ۹۳ به چوآیو نیز ایشان با هم بر فراز چوآیو ایستادند، صعودی که هر دوی آنها بدون مجوز اقدام به اجرای آن کرده بودند. آقای کیم علاوه بر همراه داشتن تصویر همنورد سابق خود برای او نیز مجوز صعود چوآیو را اخذ کرده بود تا بدین شکل او را در صعودی دیگر همراه داشته باشد.

کیم جاء سو با حضور در باشگاه ۸۰۰۰ متریها نامش را پس از پارک، هون گیل و هان وانگ کره ای به عنوان چهارمین کوهنورد این کشور و در مجموع بیست و هفتمین کوهنورد دنیا به ثبت رساند.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۰ خانم اوه ایون سان نیز توانسته بود صعود به ۱۴ قله ۸۰۰۰ متری را به پایان رساند، اما جنجال بر سر عدم صعود ایشان به کانچن چونگا موجب حذف نامش از این فهرست گردید.

منبع: وبلاگ کوه قاف

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *