خانه / فرهنگی / اخبار / تخریب محیط طبیعی کوهستان این بار در منطقه «دارآباد»!

تخریب محیط طبیعی کوهستان این بار در منطقه «دارآباد»!

 

پایگاه خبری فدراسیون: بنا بر گزارش رسیده از سوی هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران: : بر اساس بازدید های میدانی صورت گرفته ، اداره کل منابع طبیعی استان تهران در نظر دارد برا ی آبیاری یک طرح جنگل کاری در منطقه دارآباد خط لوله ی آبی را از ارتفاع حدود ۲۳۰۰ متری دره ی دارآباد (احتمالا حوالی چشمه ی گرده گور) به بالادست منطقه ی سربند غلاک، احداث نماید و جهت این کار ایجاد جاده دسترسی را در برنامه خود قرار داده است . با توجه به شواهد ، این بخش از جاده حدود ۵ کیلومتر خواهد بود که با احتساب ۳ کیلومتر دیگر به سمت شرق (سوهانک) جمعاٌ حدود هشت کیلومتر جاده احداثی در برنامه در نظر گرفته شده است  .

هم اکنون که بخشی از این راه ( در حدود یک کیلومتر ) احداث گردیده ، یال دارآباد به شدت آسیب دیده و ترانشه هایی با ارتفاعی در حدود پنج متر بوجود آمده و خطر رانش همیشگی دامنه ها را به شدت افزایش داده اند و همچنین مسیر کوه پیمایی دره که هر هفته میزبان هزاران نفر می باشد در معرض خطر دائمی  ریزش سنگ قرار گرفته است و به نظر میرسد در این طرح از نظر اثرات زیست محیطی کار کارشناسی مناسبی صورت نگرفته است .

هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران ضمن رایزنی و مکاتبه با برخی از سازمانها و ارگانهای ذیربط از جمله شهرداری منطقه یک جهت توقف فعالیت تا انجام کار کارشناسی کامل تر ،کلیه مجموعه های کوه نوردی و فعالین عرصه حفاظت از محیط کوهستان را دعوت می نماید تا با استفاده از ظرفیت های خود جهت جلوگیری از این اقدام که لطمه جبران نا پذیری را به محیط طبیعی و شکننده کوهستان خواهد زد اقدام نمایند .

منبع خبر : وبلاگ کوه نوشت

تجمع اعتراضی کوهنودان به جاده سازی در کوهستان

  بنا به خبر ارسالی به وبلاگ کوه نوشت صبح روز پنج شنبه ۱۸/۱/۹۰ جمعی از کوهنوردان در حرکتی خود جوش وبه صورت تجمعی اعتراضی ، خواستار توقف جاده سازی در منطقه دارآباد تهران شدند .

این اقدام به دنبال تخریب دره ای در منطقه دارآباد و احداث جاده ای تا باغچه خلیل صورت گرفته است .

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

یک دیدگاه

  1. محسن هاشم سمیعی (سپنتا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *