خانه / فرهنگی / اخبار / تلاش جهت آغاز مجدد فعالیت‌ بر روی «اورست»

تلاش جهت آغاز مجدد فعالیت‌ بر روی «اورست»

رئیس بخش کوه‌نوردی وزارت توریست نپال از تلاش جهت آغاز مجدد فعالیتهای کوه‌نوردی بر روی «اورست» خبر داد.
Tulsi Prasad Gautam «تولسی پراساد گوتام»، رئیس بخش کوه‌نوردی در وزارت گردشگری با اعلام این خبر از جلسه ای غیر رسمی میان مسئولین وزارت توریست، آژانسهای گردشگری و کوه‌نوردان و تصمیم احتمالی در بازگشایی صعودهای بهاره بر روی اورست خبر داد … ایشان با تأیید این امر که زلزله به شکل مستقیم تاثیری در کشته شدن کوه‌نوردان نداشته ابراز داشت: تیمی از شرپاهای ترمیم کننده مسیر آبشار یخی معروف به “دکترهای آبشار یخی” می توانند ظرف یک هفته اقدام به بازگشایی این مسیر نمایند.
گفتنی‌ست زلزله روز شنبه با شدت ۷٫۸ ریشتر، ۱۸ کشته و ۶۱ مجروح در کمپ اصلی جبهه جنوبی بر جای نهاد. این افراد تماما بر اثر برخورد سنگ و یخ ناشی از بهمن کشته و مجروح شدند. ضمن آنکه در یک تراژدی انسانی بیش از ۵۰۰۰ نفر در نپال جان خود را از دست داده‌اند!
آقای «گوتام» با اعلام این موضوع که حدود ۶۰ کوه‌نورد هم‌چنان در کمپ اصلی مانده‌اند، ابراز داشت: “در صورت بازگشایی مسیر انتظار بازگشت حدود ۳۵۰ تن به کمپ اصلی می‌رود که با شرپاهای خود به ۷۰۰ نفر خواهند رسید و این رقم برای فصل بهار عدد مناسبی است”.
او همچنین معتقد است بسیاری از طنابهای ثابت زیر برف مانده و امکان احیای آن وجود دارد. ضمن آنکه ایشان توانایی تجهیز بیشتر طناب‌ها و نردبان‌های مسیر را نیز دارند.
لازم به ذکر است فصل عادی صعود بالغ بر ۹۰ روز بوده و تا اوایل ماه جون و آغاز بارش‌های موسمی ادامه خواهد یافت.
همچنین «آنگ شرینگ شرپا» رئیس اتحادیه کوه‌نوردی نپال نیز با تایید تصمیمات اتخاذ شده عنوان داشت شرپاها و دکترهای آبشار یخی بخشی از مسیر را احیاء نموده‌اند.

dIeA5n6

برگرفته از وبلاگ کوهنوشت

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *