خانه / فرهنگی / اخبار / تیم کوه‌نوردی استان کردستان راهی هیمالیا شد

تیم کوه‌نوردی استان کردستان راهی هیمالیا شد

خبرگزاری آریا: مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در مراسم بدرقه کوه‌نوردان کردستانی گفته: با تلاش‌هایی که صورت گرفته به حول و قوه الهی ورزشکاران کوه‌نورد موفق به صعود قله بارونتسه شوند.

فرهاد عبدالهی در ادامه افزود انشاا… با برگزاری مراسم بدرقه با حضور علاقمندان به کوه‌نوردی، با شکوه بیشتری از این عزیزان در مراسم استقبال نیز حضور یابیم چون این افتخاری برای کشور و استان می باشد.

رئیس هیئت استان کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت: این گروه کوه‌نوردی حدود یک سال است تمرینات خود را شروع نموده و با نظارت فدراسیون بعد از شرکت در هشت اردوی استانی، پنج نفر اصلی آن مشخص شدند.

به گفته موسی مرادیانی، ترکیب هیمالیانوردان کردستانی به ترتیب سیدواسع سیدموسوی سرپرست و مسئول فنی، شهرام نعمتی کوه‌نورد، جبار سلیمانی کوه‌نورد، آرش امام جمعه کوه‌نورد و دکتر سینا ندایی پزشک تیم معرفی شد.

مرادیانی در ادامه با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی کوهستان و قله‌ها، افزود: کوه‌نوردان ما ابتدا برای آمادگی کوه مراپیک به ارتفاع ۶ هزار و ۴۷۹ متر را صعود خواهند کرد و سپس صعود به قله بارونتسه به ارتفاع ۷ هزار و ۱۲۹ متر یکی از کوه‌های هیمالیا را شروع می‌کنند.

منبع: وبلاگ کوه قاف

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *