خانه / روابط عمومی / جلسه ی پایانی / جلسه ی پایانی قاجار (۹۰/۱/۲۶)

جلسه ی پایانی قاجار (۹۰/۱/۲۶)

در ابتدا از دوستان خوب ما در گروه باد منجیل به خصوص آقای بیوک آقایی که زحمت راهنمایی گروه ما را به عهده داشته تشکر می کنیم . همچنین به عوامل اجرایی برنامه ٬ جلودار بهرام شالچی٬ عقبدار سعید گلزاده  و سرپرست برنامه مهسا مرغوب خسته نباشید می گوییم .در مورد ورزش صبحگاهی همیشه در برنامه هایی  که محل و زمان صبحانه  همان موقع پیاده شدن از ماشین است این تناقض پیش می آید که آیا باید ورزش کنیم و بعد صبحانه بخوریم و یا اول صبحانه بخوریم و بعد بلند شویم ورزش کنیم ٬ در واقع هیچکدام از اینها صحیح نیست و بهترین شیوه٬ حرکت گروه بدون ورزش بعد از صبحانه البته بسیار آرام است تا بدنها کم کم با شرایط کوهنوردی تطبیق پیدا کرده و عضلات و مفاصل برای فعالیت روز آماده گردند بنا براین بر خلاف نظر دوستمان که این مسئله را در جلسه پایانی  عنوان کردند حرکت گروه درست بود منتها باید همان صبح این مساله توضیح داده می شد . در مورد معرفی کوهها و قلل اطراف توسط مسئول فنی بر روی قله با توجه به آنکه تا کنون گروه به منطقه صعود نکرده بود و کل اطلاعات ٬ حاصل توضیحاتی بود که از گروه باد منجیل کسب شده بود در مجموع هیات مسئولین شروع مجدد این توضیحات و معرفی ها توسط مسئول فنی هر چند مختصر را که در چند سال اخیر در کمتر برنامه ای شاهد آن بوده ایم را مثبت ارزیابی کرده و سعی می کند در آینده بر غنای این مطالب بیافزاید.

در مورد خارج از گروه حرکت کردن شرکت کنندگان به خصوص اعضا قدیمی گروه٬ حرکت خارج از گروه و از مسیر متفاوت آقایان یعقوبی و گیلکی با اجازه سرپرست برنامه به جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد منطقه صعود صورت گرفت (به همان دلیل نا آشنا بودن منطقه بر گروه ). اما در مورد سایر دوستان حرکت آنها صحیح نبوده و به طور کلی نظم در اجرای یک برنامه کوهنوردی از مهمترین اصول است .در زمینه معرفی کتب کوهنوردی ٬ قرار برانجام این کار بوده و کتاب هم در نظر گرفته شد و همراه مسئول روابط عمومی بوده اما در خود برنامه این بحث مغفول ماند ٬ در برنامه های آتی سعی در اجرای برنامه خواهیم داشت.

قرعه کشی از بین شرکت کنندگان در برنامه و اهداء جایزه مورد قبول و قابل اجرا برای گروه نمی باشد.

در مورد سرپرستی برنامه ٬ خود سرپرست اذعان داشتند که روز موفقی را نداشتند البته هیات مسئولین معتقد است که در مجموع عملکرد خوب بوده اما می توانست با استفاده از بعضی عوامل مدیریت بهتری از خود نمایش دهد.

و مورد آخر شیوه محاسبه هزینه برنامه ها٬ اکثر دوستانی که این سوال برایشان ایجاد شد بر این مبنا محاسبه کردند که هزینه ماشین را برتعداد افراد همان ماشین تقسیم می کردند این شیوه محاسبه برای گروه نه صحیح بوده و نه قابل انجام ٬ بعضی از ماشین ها ۱۷ بعضی ۱۹ و بعضی ۲۱ صندلی هستند اما هزینه ماشین با توجه به تعداد صندلی آنها پرداخت نمی شود بلکه همه ماشین ها یک قیمت حساب می کنند ولی ما نمی توانیم هزینه هر ماشین را به تعداد افراد همان ماشین تقسیم کنیم ٬ این کار غیر قابل انجام است . بهترین شیوه جمع کل هزینه ها تقسیم بر تعداد کل افراد است . ما سعی می کنیم چیدمان شرکت کنندگان در ماشین ها به گونه ای باشد که حد اقل دوستان بتوانند راحت بنشینند البته این نیز هم بعضی اوقات به مشکل بر می خورد گاهی بعضی دوستان تصمیم می گیرند که کنار هم باشند و ماشین ها را عوض می کنند و برای خود و سایرین ایجاد مشکل می کنند که متاسفانه در این برنامه هم این اتفاق افتاد. گاهی نیز تعداد نفرات ثبت شده به گونه ای است که نمی شود در تعداد ماشین در نظر گرفته شده راحت نشست و نه ماشین دیگری اضافه نمود . اضافه کردن یک مینی بوس دیگر هزینه بسیار زیادی به برنامه اضافه می کندو تصمیم گیری در این شرایط و رسیدن به بهترین راه حل سخت است. در مورد جزئیات هزینه برنامه علاوه بر هزینه ماشین که ۷۵۰۰۰ هزار تومان برای هر ماشین و ۱۰۰۰۰ تومان اضافه جهت ماشین کوچصفهان ٬ ۲۲۰۰ تومان هزینه تلفن گروه ٬ ۴۴۰۰ هزینه پرینت ها و کپی ها ٬ ۵۰۰۰ هزینه نفت و شکلات و چای٬ ۱۲۰۰۰ هزینه هدیه به راهنمای برنامه که نفری  ۳۷۵۰ تومان هزینه ماشین- ۴۰ تومان تلفن-۷۰ تومان پرینت ها-۲۰۰ تومان هدیه راهنما-۱۰۰ تومان شکلات و چای گشت که در مجموع برای هر نفر ۴۱۶۰ تومان و مابه التفاوت ۳۴۰ تومان به ازای هر نفر هم به صندوق گروه واریز می گردد . گزارش مبالغ واریزی و هزینه صندوق گروه هم در گزارشات فصلی هر ۳ ماه به اطلاع اعضا گروه رسانده می شود و هر یک از دوستان تمایل داشته باشند این تراز قابل ارائه است . فقط به صورت اجمالی اشاره کنیم وسایل عمومی همچون داس٬ طناب ها ٬ کتری ها و زیراندازها ٬هزینه های سایت٬ خرید وسایل فنی چون GPS ٬ چادرها ٬ طناب کوهنوردی و بسیاری هزینه هایی از این قبیل از همین صندوق پرداخت می شود که البته حق عضویت اعضا و مانده های برنامه ها به هیچ عنوان کفاف این مخارج را نمی دهد و چند تن از دوستان و اعضا گروه هستند که علاوه بر حق عضویت هر چند وقتی با کمک های مالی شان ما را شرمنده خودشان می کنند.

هیات مسئولین گروه کوهنوردی تیلار

همچنین ببینید

بررسی برنامه “خشچال”- شاه معلم به توریشوم”

چند روز قبل از اجرای صعود به خشچال از جبهه شمالی ، پیش بینی های …

۳ دیدگاه

  1. سمانه هاشم سمیعی

    khobiiiiiii?

  2. میلاد هاشم سمیعی

    با سلام
    ضمن عرض خسته نباشید خدمت دوستان عزیز در خصوص مطالب اشاره شده در جلسه پایانی راجع به پراکندگی و عدم توجه برخی اعضا به دستورات سرپرست باید به این نکته توجه داشت که این مورد در مسیر بازگشت مشاهده شد و در این خصوص نمی توان به سرپرست ایراد گرفت زیرا این عمل توسط تعداد کثیری از همنوردان میهمان صورت گرفت که متأسفانه به تذکرات فراوان سرپرست توجهی ننمودند در اینجا از اعضای گروه فنی تقاضا دارم در این گونه صعود ها حتما ترکیبی از میان اعضای اصلی داوطلب و افتخاری را به عنوان کوهیار معرفی و در اختیار سرپرست قرار دهند.
    با تشکر به امید دیدار شما در صعودهای آتی

  3. با سلام
    دوستان خسته نباشید، تشکر می کنم از زحمات و احساس مسئولیت شما در قبال گروه
    همانطور که در یادداشت قبلی اشاره نمودید پرسش های جلسات پایانی می بایست در همان جلسه پاسخ داده شوند و به سایت برای دریافت جواب رجوع نشود که متاسفانه این امر صورت نگرفت و بنده جواب پرسش خود را که در آن جلسه ۲ بار سوال نمودم ۱۵ اردیبهشت در سایت مشاهده کردم!
    بسیار متعجب شدم از خواندن این پاسخ در خصوص بی نظمی! اول برای اینکه چرا بنده خود به این مساله فکر نکردم! دوم اینکه چرا در جلسه پایانی چرا گروه به جای بیان این مساله ساده به سوال ۲ بار پرسیده شده بنده، برخورد نا مناسبی داشت و پاسخ را به سایت موکول کرد!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *