خانه / فرهنگی / قلم همنورد / صدا و یادت می ماند حمید عزیز

صدا و یادت می ماند حمید عزیز

اول مرداد سال ۷۸ بود که باید طبق تقویم گروه به قله سماموس می رفتیم . مبدا آن صعود تقریبن از جلگه گیلان یعنی روستای “سیاهکل رود” کلاچای بود . درصبح یک روز بسیار گرم و شرجی با کوله هایی سنگین، کوهنوردی خود را از روستا شروع کردیم . بعد از خوردن صبحانه ای خوب که زحمت تهیه اش بر عهده زنده یاد حمید پور اسماعیل مسئول تدارکات و مالی گروه در آن سال بود ، به راه افتادیم . مناطق “چاشت خور لات” ، ” چشمه پرابن ” و بقیه را پشت سر گذاشتیم و تا غروب آن روز ۲۸۰۰ متر ارتفاع گرفتیم و به روستای زیبای “جواهر دشت ” در دامنه شمالی “سماموس” رسیدیم . پس از بررسی و مشورت با بومی های منطقه ، تصمیم گرفتیم شب را در مسجد کوچک روستا به صبح رسانیم . آن شب “حمید آقا” سنگ تمام گذاشت و برایمان با صدای بلند و زیبایش از نوحه “حاجیان مکه روند ” تا ترانه حلیمه جان و رعنا خواند . صبح هم گروه ما در دو تیم اصلی “مسیر رودخانه” و فنی “گرده” پس از ۶ ساعت به “چکاد” سماموس رسید .

سماموس سال ۷۸ فراموش شدنی نیست ، همانگونه که صدا و مهربانیهای زنده یاد “حمید پور اسماعیل” هرگز فراموش نمی شود.

باقی بقایتان

همچنین ببینید

سلام لیلا جان

دیروز دوستان را فراخوانده بودی که بدرقه ات کنند. خیلی ها آمده بودند،در شرایط عجیب …