خانه / فرهنگی / اخبار / عضو جدید باشگاه ۸۰۰۰ متری

عضو جدید باشگاه ۸۰۰۰ متری

سرانجام آبل بلانش موفق شد پس از ۱۹ سال و با از دست دادن چند تن از دوستان و همنوردانش به عنوان سومین ایتالیایی و یازدهمین انسانی که بدون بهره گیری از اکسیژن مصنوعی تلاش کرده بود، بر فراز تمامی قلل ۸۰۰۰ متری جهان بایستد و به عنوان بیست و دومین عضو باشگاه ۸۰۰۰ متریها به عضویت آن درآید.

آلن متولد ۲ سپتامبر ۱۹۵۴ در اوستای ایتالیا در ساعت ۱۳:۴۰ روز ۲۶ آوریل ۲۰۱۱ توانست بعد از ۵ تلاش ناموفق قله آناپورنا را صعود کند. این صعود آخرین ۸۰۰۰ متری او به شمار می آمد. او تمامی قلل ۸۰۰۰ متری خود را بدون استفاده از کپسول اکسیژن صورصعود کرده و حتی صعود با کمک کپسول اکسیژن سال ۱۹۹۲ خود را در سال ۲۰۱۰ بدون کمک کپسول اکسیژن جبران نمود.

بلانش صعود خود به آناپورنا را در ساعت ۱:۳۰ به وقت نپال به همراه کوهنوردان کره ای و شرپاهایشان از کمپ سوم در ارتفاع ۷۲۰۰ متری آغاز نمود و تقریبن ۱۱ ساعت بعد به قله این کوه رسید. مسیر صعود آنها در جبهه شمالی کوه و در سمت چپ مسیر فرانسویها قرار داشت که چندان راحت نبود. بخش پایانی مسیر نیز از برف تازه پوشیده بود. در نهایت ایشان از مسیر گردنه میان قله اصلی و آناپورناI خارج شده و به سمت قله اصلی حرکت کردند.

با صعود قله در ساعت ۱۳:۴۰اعضای تیم پس از دقایقی توقف راهی کمپ سوم شدند، جائیکه شب را در آن به استراحت پرداخته و روز بعد راهی کمپ اصلی در ارتفاع ۴۰۰۰ متر گردیدند.

اما مشخص نیست در ذهن آلن در صعود و فرود از کوه چه گذشت؟ به چه خاطراتی فکر می کزد؟ با چه یادهایی از کوه بالا می رفت؟

بی شک یاد کریستین کونتنر همراه همیشگی آلن با او به قله رسید. کسی که در سال ۲۰۰۵ در کنار او در آناپورنا تلاش کرد، اما بر اثر حادثه ای جان خود را از دست داد.

کریستین در پاسخ به توانمندیهای آلن بلانش گفته بود: او شایستکی ورود به باشگاه ۸۰۰۰ متریها را دارد.

منبع : وبلاگ کوه قاف

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *