خانه / فرهنگی / قلم همنورد / فرازهایی از کوه بلور

فرازهایی از کوه بلور

برنامه یک روزه بلوربا ۱۱ساعت ماشین سواری و ۸ ساعت کوه پیمایی مفید ، با توجه به سختی راهی که به همراه دارد به لحاظ دست آورد ورزشی از سطح پایینی برخورداراست . ولی وجه دیگراین قضیه قرار گرفتن در قلب کوهستانهای بکر مازندران در البرز غربی و رویت این همه کوههای سربه فلک کشیده قابل تامل است . شناخت از جغرافیای منطقه ، برای کسانی که می خواهند کوهنورد باقی بمانند برای یکبار هم که شده خالی از لطف نیست . البته طولانی بودن مسیر رسیدن به پای کوه وکوهستانی بودن جاده با مشکلاتی همراه است که بایستی در نظرداشت . در ضمن اینکه یک پای دیگر راه راننده است وهمراهی او وگرنه همه چیز به هم خواهد ریخت .
با همه این تفاسیر این برنامه از فرازی بر جسته برخوردار بود که حیفم آمد بی تفاوت از کنار آن بگذرم واین امرهم باعث شدکه دستی هر چند کوتاه به قلم ببرم و وقتی از شما بستانم و آن سرپرستی به غایت قوی آقای یعقوبی بودکه محکم واستوار از همان ابتدای برنامه تا به انتها که از ماشین پیاده شدیم سکان را رها نکرد بسیار دقیق و متبحرانه درصعود و فرود ، همه ی زوایا را زیر نظر داشت وبرنامه را مدیریت می کرد و درسهای ارزشمندی از سرپرستی را در کارنامه خود بر جای گذاشت . که البته دور از انتظار هم نبود و بایستی از آن بهره برداری کنیم در ضمن ناگفته نگذاریم که در برگشت از قله بهتر بو دفرد دیگری را به جای خودبه دنبال شخص به جا مانده می فرستاد و خود درکنار گروه باقی می ماند . نقطه قوت دیگراین برنامه راه اندازی و شناسایی آن بود که به اهتمام آقای سلیم پور سنگ تمام گذاشته شد و راه را برای دستیابی به ان هموار نمود . اقای قدیمی وآقا سهند عزیز نیز که به جهت همراهی با  ۲همنوردی که درطول مسیر در ۲نقطه جداگانه از حرکت باز مانده بودند توقف کردند وازصعود باز ماندند و قله را فدای رفاقت ومسولیت پذیری خود نمودند .
ونیزملالی چشمگیر: که باز هم داستان حزن انگیز راننده هاست.که از ابتدای صبح سر ناسازگاری سردادند وتا به انتها نیز همینگونه رفتار نمودند و چه بسا اگر فراست سرپرستی نبود و جای سرنشینان ۲مینی بوس را در برگشت تعویض نمی کرد ابعاد فراتری هم می یافت . تصورم این است تازمانی که به راننده قابل اعتمادی دسترسی پیدا نکردیم عطای اینگونه صعودها را می بایست به لقایش ببخشیم و از برگزاری اینگونه برنامه ها با ابعاد و طول راه اینگونه پرهیز کنیم . چون برخورد متقابل ، اجرای برنامه را با خطر مواجه میکند و استرس روانی حاصل از آن نشاط حاصل از صعود را می ستاند و بر خستگی می افزاید .

راحلی ۱۴ اردیبهشت

همچنین ببینید

سلام لیلا جان

دیروز دوستان را فراخوانده بودی که بدرقه ات کنند. خیلی ها آمده بودند،در شرایط عجیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *