خانه / فرهنگی / اخبار / ” نقشه کوههای گیلان “

” نقشه کوههای گیلان “

به دنبال تهیه و چاپ کتاب “اطلس کوههای گیلان” که شرح مختصر آن در دو هفته قبل به اطلاع علاقه مندان به کوه  و کوهنوردی رسید ، کار دیگری از مولفین اثر مذکور در حوزه شناخت کوهها و ارتفاعات استان گیلان وارد بازار کتاب و نشر گردید . نقشه کوههای گیلان درابعاد ۱۰۰ در ۸۰ سانتیمتر با مقیاس  ۱ به ۲۵۰/۰۰۰ .  این نقشه نیز به مانند “اطلس کوههای گیلان” از طرف نشر ایلیا چاپ و منتشر شد .
نقشه که از شمالی ترین قله استان “آسبیناس” در نزدیکی مرز بین ایران و جمهوری آذربایجان تا  قله “سماموس” در شرقی ترین نقطه استان را در برگرفته است در میان خود بالغ بر ۳۰۰ قله و نواحی کوهستانی را با علامت مخصوص در محدوده ارتفاعی مشخص، تعیین نموده است .  این نقشه همچنین حاوی عکسهایی از چند قله در استان و حتی عکسی از قله “خشچال”  در مجاورت محدوده جغرافیایی گیلان  و در انتهای حوزه آب ریز دره و رودخانه “پلرود” یا پلا رود”(رود بزرگ) در شرقی ترین نقطه گیلان یعنی دره اشکور است .   در گوشه ای دیگر از نقشه تقسیمان و حدود جغرافیایی شهرهای گیلان نیز آمده است .
بدون تردید با دیدن این نقشه تا حدی پی به وسعت کوهها و ناهمواریهای موجود در استان گیلان خواهیم برد . این گوشه از فلات پهناور ایران ، ناشناخته های فراوانی را در دل خود جای داده که تهیه کنندگان نقشه و همچنین کتاب اطلس کوههای گیلان امیدوارند تا با تهیه و تدوین آنها ، قدمی هر چند کوچک در جهت شناخت بهتر ارتفاعات گیلان ودر نتیجه رشد و اشاعه ورزش کوهنوردی برداشته باشند .

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

یک دیدگاه

  1. از زحمات شما ممنونم امیدوارم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *