خانه / فرهنگی / اخبار / هشدار و توصیه های کارگروه پزشکی، جستجو و نجات فدراسیون

هشدار و توصیه های کارگروه پزشکی، جستجو و نجات فدراسیون

با توجه به وضعیت آب و هوای مناطق وسیعی از البرز و بخشهایی از زاگرس و مناطق کوهستانی و بارش های حجیم پایان هفته و تعطیلات بهمن ماه و احتمال حضور کوه‌نوردان در اوج فعالیت صعودهای زمستانی و تعطیلات ۲۲ بهمن کارگروه پزشکی، جستجو و نجات کوهستان به کوه‌نوردان در زمینه توجه بیشتر به مهارت های صعودهای زمستانی خود توصیه می نماید برنامه های خود را با رعایت اصول ایمنی بیشتری به اجرا درآورند …

266-main-1008858999
بارش های این هفته که خوشبختانه بیشترین بارش ها از ابتدای فصل پاییز و زمستان امسال خواهد بود و با توجه به خطر بروز بهمن و همچنین سرعت باد و سرمای شدید در ارتفاعات لازم است نکاتی همچون همراه داشتن پوشاک و تجهیزات کامل صعودهای زمستانی، تغذیه مناسب، داشتن آموزشهای لازم پیشگیری از بیماریهای ارتفاع و خصوصا یخ زدگی اندامها و سرمازدگی را کاملا رعایت نمایند.
براساس پیش بینی های سایت های هواشناسی سرعت باد در این هفته در منطقه دماوند به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و سرمای هوا به منفی ۴۰ تا منفی ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد و کلیه این عوامل شرایط را برای بروز خطر و تهدید سلامتی کوهنوردان فراهم می کند.
تیم های “ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان” نیز با پیش بینی قبلی در مسیرهای قلل بلند کشور همچون دماوند، علم کوه و … و کوهستانهای پرترافیک کشور از روز دوشنبه مستقر شده اند. یک تیم ۲۰ نفره در مسیر جنوبی قله دماوند در پایگاه های پلور، گوسفند سرا، بارگاه سوم و در صورت نیاز در مسیر قله دماوند مستقر گردیده است. همچنین تیمی در منطقه قرارگاه رودبارک جهت کنترل تیم های کوهنوردی از نظر تجهیزات لازم صعودهای زمستانی و ثبت مشخصات کوهنوردان مستقر شده است.
از کلیه کوهنوردان عزیز درخواست می شود به توصیه های ایمنی اعضاء ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان توجه نمایند تا شاهد حوادث جدی در مناطق کوهستانی نباشیم. در شرایط آب و هوایی متغیر امکان جستجو و امداد و نجات کوهستان خصوصا امداد هلیکوپتر بسیار مشکل بوده و شاید امکان آن وجود نداشته باشد.

بخش جستجو و نجات کوهستان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی – دکتر حمید مساعدیان

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *