خانه / فرهنگی / اخبار / وقتی “لیلا کوه” لنگرود به “لیلا دشت” تبدیل شود!!!

وقتی “لیلا کوه” لنگرود به “لیلا دشت” تبدیل شود!!!

در پی تخریب کوه های لیلاکوه، شاید تا چند سال دیگر هیچ کوهی را در لنگرود و حومه مشاهده نکنیم و باید به فکر تغییر نام لیلاکوه به لیلا دشت باشیم.
به گزارش گیلانی ها، در بهار و تابستان و هر زمان از سال وقتی تعطیلی به وجود می آید شهرهای شمالی کشور خود را میزبان مهمانانی می کند که چند روز را برای تنفس در فضای پاک به شمال ایران سفر می کنند.

یکی از آن شهرها ،  لنگرود است ، خوشبختانه در شهر لنگرود جاذبه های زیادی را می توان مشاهده کرد از جمله دشت و دمن های سرسبز ، ساحل چمخاله و چاف ، کوه های سر سبز و ….
متاسفانه چند سالی است که کنده کاری هایی در لیلاکوه مشاهده می شود که در یکی دوسال قبل به هر طریقی آن افراد آن محل را ترک کرده اند ولی در طی چند ماه اخیر ظاهرا گروه دیگری در حال حاضر مشغول به کندن قسمت از کوه های لیلا کوه است.
هنوز مشخص نیست که این افراد چرا و با کدام مجوز رسمی و البته عقلی کوه های سرسبز و مکان هایی که به صورت طبیعی ایجاد شده است را خاک برداری می کنند.
به گفته اهالی آن محل ، این افراد ادعا دارند که مجوزی را برای حفر و خاک برداری از کوه های لیلاکوه دارند شاید چند سوال پیش بیاید.
اینکه اگر مجوز شما رسمی و قانونی است کدام عقل و قانون می گوید که انسان با دست خود خود را خفه کند زیرا طبیعت باعث ایجاد فضای و هوای سالم می شود و با از بین بردن در حقیقت خودمان را می کشیم.
سوال دیگر اینکه از مجوز رسمی دارید  چرا گروه های قبلی که اهالی محل ظاهرا با آن افراد آشنایی دارند در برخورد با این افراد از کار خود دست کشیده و آن محل را ترک کرده اند و ظاهرا عزم برخی افراد برای از بین بردن منابع طبیعی جزم شده است.
در اینجا از مسئولین زیربط تقاضا می شود که برای این محیط طبیعی  آستین همت را بالا ببرند.
اگر نگاهی به ابن دوعکس کنید خود به راحتی قضاوت می کنید که چه چیزی درست و چه چیزی غلط است.
عکس زیر نیز نمایی از سمت میدان شهید املاکی(جنب پمپ گاز) گرفته شده است که در کادر کشیده شده بخشی از خاک برداری که انجام شده است کاملا نمایان می باشد.4.251.1-500x375 4.251.6-500x375

 

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *