خانه / فرهنگی / اخبار / پیرامون برنامه مشترک زمستانه به منطقه علم کوه

پیرامون برنامه مشترک زمستانه به منطقه علم کوه

بدنبال درخواست آقای علی گیلکی در قسمت اعلام نظر پیش نویس نیم سال دوم۹۱ گروه در خصوص اهداف برنامه زمستانه مشترک به منطقه علم کوه و لزوم دقت نظر بیشتر سایر اعضا و همنوردان گرامی پیرامون برنامه فوق ، توضیحاتی در مورد چگونگی پیشنهاد، اجرا و اهداف آن به حضورتان تقدیم می گردد :

اواخر تابستان گذشته آقای امید علیزاده از مربیان و کوهنوردان نام آشنای استان مان ، پیشنهاد اولیه اجرای این برنامه مشترک را به مسئولین فنی و هیات مسئولین چهار گروه  کاوه ، سپهر ، پژواک و گروه ما دادند . اجرای برنامه ابتدا در کمیته فنی و سپس در هیات مسئولین به تصویب رسید . البته اختلاف نظرهایی در مورد چگونگی درج آن در داخل تقویم گروه وجود داشت که سرانجام با رای اکثریت تصمیم گرفتیم آنرا به قولی تحت تکفل کمیته فنی یا کوهنوردی گروه به اجرا در آوریم .

بر طبق تصمیمی که از چند روز پیش گرفته شد ، مقرر گردید سرپرستان هر گروه به همراه آقای علیزاده یک شورای سرپرستی ۵ نفره برای پیشبرد موارد مختلف این صعود تشکیل داده و جلساتی را برگزار نمایند  .

هیات مسئولین گروه در جلسه امروز صبح خود ،  از میان ۵ نفری که احتمال شرکت شان در برنامه زیاد است ، دو نفر را به عنوان سرپرست گروه در جلسات مشترک در نظر گرفت که مقرر شد کمیته فنی نظر خود را در این خصوص اعلام نموده و سپس با نظر نهایی هیات مسئولین یک نفر به عنوان سرپرست از طرف گروه انتخاب گردد .

بی شک جذابیت صعود به منطقه علم کوه آن هم در فصل زمستان که معمولن کمتر از طرف گروهها انتخاب می گردد ، بر کسی پوشیده نیست . این صعود فرصت مناسبی است تا به کسب تجاربی گرانبها از حضور در منطقه فوق در فصل سرد سال نایل گردیم . اگر چه تاکنون گروه ما تجربه دو صعود زمستانه در این ناحیه را دارد و همچنین از یاد نبریم که تجربه صعود ما به کرماکوه به صورت  یک روزه کامل (از پناهگاه رودبارک) در زمستان از لحاظ فنی و ابعاد برنامه و مدت زمان حضور در منطقه با برنامه پیش بینی شده برای امسال قدری متفاوت است .

بی تردید حضور در این برنامه نیاز به عواملی از قبیل آمادگی جسمی مناسب ، انگیزه بالا و البته داشتن وسایل و تجهیزات مناسب است . ما معتقدیم دو فاکتور یا عامل اول در میان حداقل ۱۰ نفر از همنوردان گروه وجود دارد آنهم به شرط شرکت در اغلب برنامه های کوهنوردی گروه تا زمان صعود اصلی ،  و حضور در برنامه های آمادگی آن .  در خصوص تامین وسایل و تجهیزات فردی صعود ، واقعیت این است که هزینه های بالای تهیه تجهیزات فردی این برنامه برای هرکسی در این زمانه میسر نیست. حال، تصور می شود با پیگیری این قضیه در جلسات مشترک سرپرستان از طرق مختلف و همچنین همت خود افراد متقاضی صعود می توان تاحدی  از سد دشوار این موضوع عبور نمود .

 با آرزوی موفقیت روز افزون

گروه کوهنوردی تیلار رشت –  ۲۵/۷/۹۱

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

۲ دیدگاه

  1. با عرض سلام وخسته نباشید خدمت همنوردان عزیز رشت.امیدوارم تلاشهای شما عزیزان برای این صعود به نتیجه برسه ما هم به امید خدا قصد صعود به گرده المانهارو داریم .انشااله در نیمه دوم بهمن ماه تو منطقه علم همدیگرو میبینیم.اگه اطلاعات جدیدی از منطقه دارید مارم بی خبر نزارین. از زنجان

  2. با سلام، جای تشکر داره این جدیت و انرژی که گذاشته شده برای آینده نگری و اطلاع رسانی در آن خصوص. من ضمن اینکه فاکتور چهارم مرخصی از کارفرما رو به ۳ مورد دیگه اضافه میکنم تمام سعی خودم رو برای آماده شدن برای این برنامه خواهم کرد. پیشنهاد من این هست که به برنامه هایی که داخل تقویم گروه آمده اکتفا نکنیم و تیمی که نفراتش احتمال شرکت در این صعود رو میدن به برنامه های فوق العاده مثل کوه در جمعه هایی که گروه برنامه نداره و زنده کردن دوباره دو میدانی بپردازن و این مساله مستلزم یک هماهنگی جداگانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *