خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / کارگاه تئوری سرمازدگی

کارگاه تئوری سرمازدگی

برخلاف حیوانات خون گرمی که لایه ای از مو یا پوست کلفت برای گرم نگه داشتن خود دارند انسانها نیاز به یک لایه اضافی از لباس دارند تا زمانی که محیط بیرون سرد است آنها را گرم نگه دارد . بدون آن لایه اضافی از لباس بدن شما بیش از آنکه حرارت تولید می کند حرارت را از دست خواهد داد . اگر حرارت زیادی از دست برود نتیجه آن هیپوترمی خواهد بود . قرار گرفتن در معرض آب سرد و همچنین بعضی بیماریها نیزمی توانند باعث هیپوترمی شوند .
هیپوترمی زمانی رخ می دهد که مکانیسم های کنترل بدن شما قادر به حفظ درجه حرارت طبیعی بدن نیستند . درجه حرارت مرکزی بدن شما بطور طبیعی حدود ۳۷ درجه سانتیگراد می باشد . درجه حرارت داخلی حدود ۳۵ درجه سانتیگراد یا کمتر نشانگر هیپوترمی است .
علائم و نشانه هائی که ممکن است ایجاد شوند شامل کاهش تدریجی توانائی های جسمی و ذهنی می باشد . هیپوترمی شدید می تواند منجر به مرگ شود . بیشترین افراد در معرض خطر افراد مسن ، اطفال ، بیماران ذهنی یا مبتلا به آلزایمر که قدرت قضاوت در مورد نیاز به پناهگاه را ندارند و بیماران مسموم ، بی خانمان و افراد گرفتار در سرما می باشند.

در زیر چند نمونه از تصاویر دستها و پاهای سرما زده نشان داده شده است:

آخرین کارگاه تئوری کمیته آموزش در سال ۱۳۹۳ روز سه شنبه ۷ بهمن ساعت۱۷  در دفتر هیئت کوهنوردی استان گیلان  برگزار میگردد.با توجه به اهمیت بسیار بالا این موضوع از تمامی همنوردان عزیز دعوت میگردد که در این کارگاه حضور پررنگ تری داشته باشند تا بتوان از تجربیات همدیگر استفاده بیشتر نموده و با  تبادل نظر پیرامون این مسئله دستاوردهای بهتر برای تک تک همنوردانمان داشته باشیم.

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *