خانه / فرهنگی / معرفی کتاب های کوهنوردی / کتاب اطلس کوههای گیلان

کتاب اطلس کوههای گیلان

اطلس کوههای گیلان عنوان کتابی است که از طرف نشر “ایلیا” زیر چاپ قرار گرفته و به زودی وارد بازار کتاب خواهد شد .

این کتاب که شامل ۸۴ صفحه به صورت تمام گلاسه  رنگی است ، در نوع خود برای اولین  درکشور است که با سبک و سیاقی جدید به معرفی یک ناحیه از کوههای ایران ( استان گیلان)  می پردازد .

اطلس کوههای گیلان شامل بخش هایی از قبیل : شناختنامه مختصری از کوههای این استان ، موقعیت جغرافیایی و زمین شناختی رشته کوههای البرز در گیلان ، جاذبه های تاریخی و طبیعی کوهها و ارتفاعات موجود در استان و همچنین ۴۲ صفحه نقشه کوههای گیلان به تفکیک  هر منطقه  است . نقشه ها که شامل کلیه مناطق جغرافیایی استان و گوشه هایی از نواحی  همجوار  رابه بصورت طبیعی در بر گرفته است، تعداد ۳۲۳ کوه یا قله را در استان کوهستانی – جلگه ای گیلان  مشخص نموده است.

کتاب که با عکسی از بلندترین کوه گیلان “سماموس” بر روی جلد خود و عکس های زیبایی از مناطق مختلف کوهستانی استان در میان برگهایش مزین شده است، در انتهای خود  جدولی از موقعیت جغرافیایی ، ارتفاع تقریبی و آوانگاری اسامی کوههای ذکرشده در کتاب را دارد که در نوع خود جالب و دیدنی است .

تهیه و تدوین این کتاب حاصل  روزها و البته ماهها تلاش ، کوشش  و همچنین  چانی زنی ها و بحث های  متعدد و گاهن مکرر مولفینش است . این کار که مطمئنن هنوز نا گفته های فراوانی از کوهها و کوهنوردی در استان گیلان دارد ، محصول زحمات آقایان نیما فرید مجتهدی و ابراهیم اسعدی اسکویی است که با همکاری مسعود سلیم پور  تدوین شده است .

 

همچنین ببینید

معرفی کتاب «لمس بام دنیا»

کتاب : ” لمس بام دنیا ” – اریک واینمایر(Erik Wiehenmayer) در سپتامبر سال ۱۹۶۸ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *