خانه / فنی / گزارش برنامه ها / گزارش برنامه آسمانکوه

گزارش برنامه آسمانکوه

روز جمعه سوم خرداد ۹۸ طبق تقویم گروه و در راستای آماده سازی برای صعود به قله خشچال قصد صعود به قله آسمانکوه ماسوله را داشتیم.

ساعت حرکت ۵ صبح بود و آمار ثبت نامی ها عدد ۳۶ را نشان میداد. با کمی تاخیر در ساعت ۵:۲۰ با دو مینی بوس از پپسی حرکت نمودیم و عازم شهرک ماسوله شدیم و در ساعت ۷ صبح به ماسوله رسیدیم. مسیر صعود ما طبق صحبت های قبلی قرار شد که از مسیر روتین که للندیز بود نباشد و کمی متفاوت باشد. بنابراین تصمیم گرفتیم که از مسیر ایلات زمین که به دکل مخابرات منتهی میشود به آسمانکوه صعود کنیم.

پس از گذشت ۲۰ دقیقه پیمایش سرپرست گروه را برای صحبت های ابتدایی و معرفی عوامل برنامه و همچنین کمی نرمش متوقف کرد و پس از آن با گام هایی آهسته و پیوسته راهی شدیم.

در ساعت ۸:۱۰ به محل استراحت اول که چشمه هم در آن منطقه بود رسیدیم و حدود ۱۰ دقیقه استراحت کردیم و صبحانه مختصری خورده و دوباره شروع به حرکت کردیم. مسیر پیمایش کاملا جنگلی و پوشیده بود و همین امر ما را از تابش مستقیم خورشید محفوظ نگه میداشت ولی با توجه به شیب نسبتا تند مسیر و افزایش ارتفاع کم کم از تراکم جنگلی مسیر کم میشد و منطقه دشتی میشد. حدود ساعت ۱۰ بود که به دکل مخابرات رسیدیم و قله کله قندی هم کاملا در دیدرس قرار گرفت همچنین شیب مسیر تند تر و مسیر صعود هم سنگی شد.

بعد از ۲ ساعت پیمایش در ساعت ۱۲ به زیر قله کله قندی رسیدیم و مجدد استراحتی کردیم ضمن اینکه در ضلع شرقی قله یک کلبه سنگی و در کنار آن چشه آبی بسیار گوارا و خنک وجود داشت که بطری های آب خود را مجدد پر کردیم و شروع به حرکت کردیم و از سمت راست کله قندی که مسیری با سنگ های بزرگ بود گذشیم و در روبروی خود قله آسمانکوه را رویت کردیم. در نهایت ساعت ۱۴به قله آسمانکوه رسیدیم و با خواندن سرود قله و گرفتن عکس عازم ماسوله شدیم.

در برگشت تصمیم بر آن شد که مسیر برگشت را کمی تغییر داده و از روی یال مابین للندیز و ایلات زمین به ماسوله بازگردیم که کمی در زمان هم صرفه جویی شود.

سر انجام در ساعت ۲۰ به شهرک ماسوله رسیدیم و سوار بر مینی بوس به سمت رشت حرکت کردیم.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله علم کوه

گزارش صعود به علم کوه گروه بعد از سپری کردن دو سال سخت کرونا با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *