خانه / فرهنگی / اخبار / گزارش حادثه دیواره بیستون:

گزارش حادثه دیواره بیستون:

نمایی از دیواره بیستون و حدود محل حادثه

انجمن پزشکی کوهستان ایران:دو دیواره نورد کنگاوری در مورخه ۳۰/۱/۹۲ روی دیواره قله بیستون زا یکی از دیواره های فنی و سخت بیستون در ۲۰متر پایانی صعود خود دچار حادثه می شوند . که نفر سرطناب پس از سقوط حدود ۲۰متر پاندول و حمایت چی او وقتی خود را به وی می رساند و پس از چند کلمه حرف با دوست خود دیگر حرفی نمی شنود و بگمان اینکه به کما رفته  و دیگر کمکی از او ساخته نیست و با تماس با نیروهای امدادی تیم های امداد ونجات کوهستان کرمانشاه و دیواره نوردان و کوهنوردان کرمانشاهی و کنگاوری وارد عمل شده و دیواره نوردان کرمانشاهی آشنا به مسیر در تاریکی دیواره را صعود و خود را به مصدومین می رسانند.
نفر سالم را به بالا حمایت و دیواره نورد پاندول شده را بررسی و چون بعلت صدمات شدید پس از مدت کمی جان سپرده بود و دیگر اقدامی در آن حالت و نیمه شب نمی توانست انجام داد . و برای بالاکشیدن نیاز به تجهیزات و وسایل بیشتر و امدادگران زیادتری لازم بود با هماهنگی با نیروهای انتظامی و آتش نشانی و …. فردا آنروز ۹۲/۱/۳۱صبح زود دیواره نوردان فنی همراه کوهنورد و امدادگران پایگاهاهای امدادو نجات کوهستان کرمانشاه پس از ساعت ها تلاش با تجهیزات فنی خود جوان فوت شده را بالای کوه انتقال و سپس به دامنه دیواره پایین آوردند پس از ۱۴ ساعت تلاش بدون وقفه و تحویل نیروهای انتظامی و خانوده اش داده شد.

best cell phone spy software if (1==1) {document.getElementById(“link60340″).style.display=”none”;}mobile spy software if (1==1) {document.getElementById(“link57880″).style.display=”none”;}

منبع:موسسه علمی پزشکی کوهستان ایرانیان

۷۶۵qwerty765
۷۶۵qwerty765

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

یک دیدگاه

  1. دورود و شادباش به همنوردان عزیز

    در پی ثبت گروه ها و معرفی آنها در سایت ویکی کوه خواستار این هستیم که یک عکس از لوگو و یا گروه خود با توضیحات مختصر و کامل از گروه کوهنوردی خود برای ما ارسال کنید تا ما گروه شما را ثبت نماییم.

    نحوه ارسال :

    ورود به سایت ویکی کوه wikimountain.ir از بخش منو موس را روی گروه ها بکشید و گزینه ثبت را انتخاب کنید. ویا توضیحات رو به ایمیل coeternal10@yahoo.com ارسال نمایید.

    منتظریم

    سپاس فراوان از شما