به دنبال رد پا

به دنبال رد پا

کتاب ارزشمند به دنبال ردپا که دو نویسنده ایرانی و آمریکایی دارد ، با ترجمه خوب خانمها میارکیانی و توکلی نیا در ۲۷۵ صفحه توسط نشر هستان منتشر شد .
سارا سفری یکی از دو نویسنده کتاب ، که سالها پیش به همراه خانواده اش از زادگاه خود ایران مهاجرت نمود و مقیم آمریکا شد، از کوهنوردان سخت کوش و همچنین از فعالین و طرفداران عدالت اجتماعی است . او برای حقوق زنان مبارزه می کند . او به چندین قله مرتفع جهان از جمله درهیمالیا صعود نمود .
جفری کاتلر نویسنده دیگر کتاب تاکنون بیش از ۹۰ کتاب غیر داستانی نوشته است . او روانشناس و بنیانگزار موسسه ی توانمندسازی دختران نپال است .

در کتاب ” به دنبال رد پا ” ، سارا چگونگی تحقق رویایش که صعود به اورست بود را با قلمی ساده و روان بیان می کند . صعودی که در نهایت به آگاه سازی دنیا از مشکلات دختران فراموش شده و به حاشیه رانده شده ای که قربانی قاچاق و دادو ستدجنسی کودکان در نپال شد .
در مقدمه کتاب می خوانیم : این کتاب علاوه بر ماجرای زلزله ویرانگر سال ۲۰۱۵ در نپال ، که هزاران کشته و میلیونها بی خانمان به جا گذاشت که از امکانات اولیه نظیر سر پناه ، غذا و آب محروم ماندند. ماجرای زنی شجاع و سرسخت را بازگو می کند که با تلاش پیگیر خود به دنبال این است تا دنیا را از وضعیت اسف بار دخترانی آگاه سازد که بدون کمک و پشتیبان مانده اند و به احتمال خیلی زیاد سرنوشتی جز تن دادن به ازدواج اجباری و یا تبدیل شدن به یک برده جنسی در انتظارشان نیست .
فصلهای کتاب دو روایتگر دارد تا ماجراها و رویدادهایی که در نقاط مختلفی مانند کاتماندو ، کوهستان اورست و مرکز زلزله اصلی در ناحیه خومبو و در نزدیکی کمپ اصلی ، به طور هم زمان روی داده اند ، تعریف کنند .
تعداد شمارگان کتاب در کشور ۸۰ میلیونی ما تنها ۵۰۰ عدد می باشد که خوشبختانه و البته متاسفانه پس از گذشت سه سال از انتشارش درمراکز مختلف از جمله فروشگاه همنورد (دفتر کانون) موجود است.

همچنین ببینید

معرفی کتاب «لمس بام دنیا»

کتاب : ” لمس بام دنیا ” – اریک واینمایر(Erik Wiehenmayer) در سپتامبر سال ۱۹۶۸ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *