خانه / روابط عمومی / برنامه ها / برنامه ی آینده / معرفی برنامه گرگ آب سرا

معرفی برنامه گرگ آب سرا

به جرات می توان گفت جبهه شمالی درفک در شمار زیباترین و در عین حال مهیج ترین مناطق کوهستانی ایران به شمار می رود. وجود جنگلهای زیبا و باستانی “هیرکانی” با گونه های نادر گیاهی و حیات جانوری غنی اش ، همچنین چشم انداز رویایی دیواره شمالی موجب شد تا این منطقه به شکل یک موزه تاریخ طبیعی جلوه گری نماید و در ردیف پر طرفدارترین مناطق کوهنوردی کشور به حساب آید .
در حد فاصل یال بلند اسطلخ جان (گرده تال) تا یال موسوم به رودسرا که قسمت اصلی دیواره شمالی نیز درهمین ناحیه قرار گرفته است ، تنها یک خط الراس شمالی – جنوبی وجود دارد که ابتدای آن روستاهای “گردوپشته ” و ” روناسک بن” و انتهایش در پای دیواره درفک ناحیه “میانه سرا” است .
پیش از وجود یخچال درخانه ها ، این مسیر محل تردد افرادی بود که با کمک چهارپایانی چون قاطر و اسب در ماههای گرم تابستان برای آوردن یخ و برف موجود از غار یخی درفک و فروش آن در مناطقی همچون امام زاده هاشم ، سراوان و روستاهای متعدد ، امرار و معاش می کردند.
ابتدای کوه پیمایی ما در برنامه این هفته گروه از روستای زیبا و کوچک گردوپشته در ناحیه موسوم به “بلوکات” است که خوشبختانه به نسبت سایر نواحی ، کمتر مورد هجوم ویلاسازان و تخریب مربوط به آن قرار گرفته است. مسیر در جهتی تقریبن جنوبی از میان درختان مازو ، اربه ، لیلکی و انجیری شروع میشود و با گرفتن تدریجی ارتفاع برای رسیدن به ابتدای خط الراس جنگلی وارد یک راه پاکوب مشخص و عریض می گردد.
پس از تقریبن یک ساعت کوه پیمایی در زیر سایه درختان به نزدیکی یک خانه روستایی با چندین درخت گردوی بزرگ می رسیم . اینجا ” کیسو” است . ادامه راه با گردشی ۹۰ درجه ای به چپ و بالا رفتن از شیبی پوشیده از درختان راش ، توسکا ، آزاد و بلند مازو امتداد پیدا می کند تا پس از ۴۵ دقیقه به ابتدای یک یال فرعی با جهت شرقی – غربی می رسد . ادامه مسیر را با تغییر جهتی تقریبن ۱۸۰ درجه ای از پشت همین یال پی میگیریم و پس از ۱۵ دقیقه به ناحیه بسیار زیبایی موسوم به “بیند” خواهیم رسید با یک کلبه و صاحبان مهربانش که در این موقع از سال برای چرای دامهای خود به اینجا می آیند . “بیند” دارای دو چشمه نه چندان پر آب در پایین دست دو طرف چمنزار زیبای خود است . از اینجا تا “گرگ اب سرا” مقصد نهایی ما در این برنامه با فاصله زمانی حدود ۴۵ دقیقه ، از میان جنگلی رویایی مملو از درختان تنومند می گذرد.
“گرگ آب سرا ” با یک کلبه کوچک در مرکز خود و چشمه آبی خوب در فاصله ۲۰۰ متری سمت راست مسیر از معروفترین مناطق جبهه شمالی درفک در این ناحیه است.

طبق تقویم سه ماهه تابستان گروه کوهنوردی تیلار رشت،روز جمعه (۹۹/۴/۱۳) برنامه صعود به ناحیه “گرگ آب سرا ” برگزار می گردد.

دوستان و همنوردانی که تمایل به شرکت در این برنامه را دارند،جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر درمورد برنامه،لطفن تا ساعت ۲۱:۰۰ چهارشنبه(۹۹/۴/۱۱) با شماره روابط عمومی گروه تماس حاصل نمایند.

تلفن تماس: ۰۹۱۱۸۳۶۸۲۵۲

🔴 داشتن کارت بیمه ورزشی برای شرکت در برنامه ها الزامی می باشد!

گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

رنامه بعدی گروه کوهنوردی تیلار – صعود به قله ” دندونه “

دوستان و همنوردانی که مایل به شرکت در این برنامه هستند،می توانند جهت ثبت نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *