خانه / روابط عمومی / بحث آزاد / به نظر شما معیارهای یک گروه کوهنوردی خوب چیست ؟

همچنین ببینید

نشریه ی گروه

با عرض سلام و ارادت  خدمت همه اعضا و همنوردان عزیز ! از آنجاییکه ورزش …

۱۷ دیدگاه

  1. برنامه کانون در تاریخ ۳۱ /۱۳۹۰/۰۴ توریشوم ، بی برنامه ترین ، کوهنوردی بود که من تا الان رفتم. از همون لحظه حرکت گرفته که مینیبوس کم اومده بود. تا اون قله رفتن که نه وقت نهار مشخص بود نه تایم استراحت. مکان توریشوم هم اصلا مناسب این برنامه نبود. چون نیمه راه به بعد هیچ پوشش گیاهی وجود نداشت و فقط مثل یک بیابان بی آب و علف بود که فقط حشرات ما رو دور کرده بودن. به نظر من توریشوم برای صعودها پاییزی و زمستانی مناسب هست نه یک برنامه گرم تابستانی… البته میدونم که این برنامه ریزی از طرف کانون بود ولی به هر حال خواستم مطرح کرده باشم.
    تشکر

  2. با سلام و تشکر از طرح سوال /بنظر می رسد جواب سوال نیازمند وقت و بررسی بیشتری باشد . اگر چه هریک از پاسخ های دوستان بنوعی می تواند پاسخی مناسب برای “کوهنوردی خوب” باشد . پاسخ ها ی هر فرد بیان از دیدگاه و نظری است نسبت به کوهنوردی خوب . برای جواب به این سوال لازم باشد ابتدا ” گروه ” و سپس خوب بودن ” را تعریف کنیم این دو مطلب بیس کاری مان در پاسخگوئی به سوال است …

  3. باور کنید که عکس ها تازه به دستم رسیده
    به زودی عکس ها به روز خواهد شد

  4. حمید یگانه دوست

    ما که هنوز عکسهای برنامه گیلونده رو رو ندیدم. یعنی چرا هنوز توی سایت نیست؟ بعد از یک ماه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

  5. بهرام شالچی

    گروه کوهنوردی، به نظر من شخصیت گروه مهمترین فاکتور یک گروه است. داشتن هدف های انسانی در کنار ورزش، صمیمیت گروه و حفظ احترام همنوردان بسیار مهم است. پیشینه گروه و حضور افراد با تجربه و با ارزش نیز بر ارزش های گروه اضافه می کنند.

  6. محسن هاشم سمیعی (سپنتا)

    اینجا جا داره از دوست خوبمون آقا عرفان تشکر کنم به خاطر این اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتن و ایشون معیار های یک گروه کوهنوردی رو با همین کار ها به ما نشون میدن که چطور رفتار کنیم تا گروه خوبی داشته باشیم.
    با تشکر فراوان

  7. عرفان ابراهیمی

    این مطلب واسه دوستانی که علاقه مند صعود به سبلان هستند.

    سبلان آتشفشان خاموش (ارتفاع ۴۸۱۱ متر)

    سبلان آتشفشانی خاموش است که شکل تقریبا مخروطی دارد و اکثرا از برف و یخ پوشیده شده است و چشمه های آب گرم و سرد معدنی فراوانی دارد و در حقیقت بلندترین کوه استان های آذربایجان غربی و شرقی محسوب می گردد . کوهستان عظیم وآتش فشان سبلان که به زبان آذری ساوالان خوانده می شود از کوه های متعدد بلندی چون صائین ، نرمیق ، قوشه داغ ، و… تشکیل شده است. دامنه های این کوهستان در بخش مرکزی از چهارسو به شهرستان های مشکین شهر و اهر در شمال ، تبریز در مغرب ، سراب درجنوب و اردبیل در شرق مشرف می باشد. سبلان به شکل مخروط زیبائی است و دهانه آتش فشان خاموش آن در حال حاضر به صورت دریاچه ای در آمده است. اطراف این دریاچه در تمام سال پوشیده از برف و یخ است. قله اصلی یا آتش فشان آن به نام سلطان ساوالان بلندترین نقطه آذربایجان و پس از دماوند بلندترین قله ایران است. کوهستان ساوالان از کانون های مهم آبگیر دائمی رودهای آذربایجان می باشد. دامنه های شمالی آن به دره رود قره سو و اهرچایی و دامنه های جنوبی آن به شاخه ها ی آجی چای منتهی می گردد. بنابراین سبلان بخش عمده ای از آب های حوضه رود ارس و دریاچه ارومیه را تامین می کند در دامنه های سبلان چشمه های فراوان آب گرم وآب سرد معدنی وجود دارد از جمله موئیل سویی ، شابیل ، قوتورسویی و …که در فصول مختلف مورد استفاده اهالی مشکین شهر وگردشگران قرار می گیرد. در بالای قله سبلان حفره ای وجود دارد که دهانه آتش فشان سبلان بوده است و امروزه به صورت دریاچه ای در فصل گرم ظاهر می شود .

    سبلان با رودها ، یخچالهای دائمی و طبیعت بکر ، نمونه ای است از هنر بی همتای خلاق آن .این کوه بنا به راوایات محل عبادت زرتشت ، پیامبر ایران باستان ، و جولانگاه بابک خرمدین بوده است

  8. عرفان ابراهیمی

    کوه جایی است که افرادی را در آغوش خود میبیند که سرشار از شوق و شور و عشق به طبیعت و کوهستان اند.
    گروهی پیروز تر و برتر از سایر گروه هاست که فرهنگ کوهنوردی را به بیانی عامه پسند رواج دهد.

  9. محسن هاشم سمیعی (سپنتا)

    وقتی ما از گروه حرف میزنیم خود به خود همکاری ، فداکاری ، هم فکری و هر کاری که باعث میشه یک گروه خوب کار کنه رو به یاد ما میاره . اما به نظر من گروه کوهنوردی یعنی ایثار و فداکاری تا پای جان که بهتره نگم گروه و به جای گروه بگم خانواده کوهنوردی که ما از خودگذشتگی داشته باشیم که دیگر اعضای خانواده راحت باشن. اگر این هدف مدَ نظر همه باشه بهترین خانواده رو تشکیل میدیم.
    با تشکر از خانواده تیلار

  10. خب بحث آزاد هم یعنی همین دیگه. یعنی هر کس هر احساسی که داره (نسبت به کوهنوردی) بگه . که خانم سمانه هم همین رو گفت.

  11. به نظر من اعضایی که عضو یک نهاد غیر دولتی هستند و بدون اجبار عضو آن شدند لازم است برای رسیدن به اهداف آن نهاد همه گونه تلاش و از خود گذشتگی انجام دهند

  12. با سلام و تشکر از حرکت خوب گروه تیلار در این صفحه که مکانی برای نظرات مختلف در مورد یک موضوع است . ولی چرا خود اعضای گروه نیز در این بحث شرکت نمی کنند.به نظر من یک گروه خوب دارای افرادی است که به آن نهاد اجتماعی عشق بورزند و نظرات یکدیگر را با تحمل بالا بپذیرند.

  13. گروه کوهنوردی خوب گروهی است که افراد مختلف را با اخلاق و رفتار متفاوت در کنار خود می پذیرند. مسئولین اجرایی برنامه ممکن است به علت اجرای برنامه آنچنان لذتی از صعود نبرند اما دوست دارند به دوستانشان خوش بگذرد و آنها از روزشان لذت ببرند.

  14. اعضای یک گروه کوهنوردی خوب صمیمانه، دوستانه،عاشقانه در کنار هم به کوه می روند و سر یک سفره می نشینند و از کنار هم بودن لذت می برند و از آغاز هفته به انتظار پایان هستند تا برنامه ای دیگر و صعودی دیگر.

  15. نظر خانم سمانه چه ربطی به بحث آزاد ما داشت؟یک گروه خوب گروهی است که اعضای آن با پرهیز از صحبت های شعار گونه و نشستن در خانه به کوه بیایند و یک افق بلند مدت را برای گروه خود ترسیم کنند.

  16. کوه نماد سرسختی و پایداری ایست. از ذیر باز کوهها مکانهای اسرار آمیز بودند و هر کس در کوه به دنبال گمشده خود میگردد. حالا این گمشده می تواند آرامش ، هیجان ، سکوت ، قدرت ، خود نمایی و… باشد.
    اما در کوه یک چیز به خوبی پیداست و آن اصل وجودی هر فرد هست. در کوه در مواقع سختی هست که انسانها صورتک های خودرا ازچهره بر میدارند و چهره اصلی خودرا نشان میدهند.. و از همه مهم تر در کوه طبیعت خیلی راحت تر میتوان حضور خالق خود را احساس کرد.

  17. انسجام فکری، که لزومن به معنای بودن تنها یک فکر نیست و برنامه ریزی بلند مدت برای صعودهایی با کیفیت بالاتر و ارتفاع بیشتر.همچنین پرهیز از کمیت گرایی و ایده آل گرایی که آفتی برای ورزش کوهنوردی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *