خانه / درباره ما / گزارش فصلي / ” به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی – به صد دفتر نشاید گفت شرح حال مشتاقی “*

” به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی – به صد دفتر نشاید گفت شرح حال مشتاقی “*

(گزارش فصل زمستان سال ۱۳۹۱ هیات مسوولین گروه کوهنوردی تیلار رشت )

با عرض سلام و ارادت خدمت اعضا و همنوردان محترم !

با برگزاری مجمع عمومی در یازدهم اسفند ماه  و بررسی مسایل مختلف گروه  تا آن زمان در آن جلسه و همچنین درج گزارش سالانه هیات مسئولین در سایت ، میتوان گفت تا حد زیادی موضوعات قابل طرح برای فصل زمستان ، قبل از ارایه این گزارش به سمع و نظرتان رسیده است . اگر چه در نیمه دوم اسفند ماه نیز دکان کار و کاسبی گروه باز بود و در نتیجه مجددن مروری گذرا بر آنچه در زمستان بر ما گذشت ، خواهیم نمود .

در عرصه کوهنوردی ، گیلان زمستان را بد شروع شد و در روزی که در سطح کشور جمعن ۴ نفر جانشان را در حوادث مختلف این ورزش از دست داده بودند ، مجتبی قناعت شعار عزیز در راه آماده سازی خود برای حضور در صعود منطقه علم کوه امسال ، در بالای منطقه کوه روبار ماسوله دچار حادثه شد  و کل جامعه کوهنوردی دیارمان را در غمی عمیق فرو برد . گروه ما در آن روز به سمت آسمان کوه در حال صعود بود و در بازگشت از بالا به محض با خبر شدن از حادثه , سرپرست (بهرام) به همراه ۴ نفر دیگر برای جستجو و کمک به طرف محل حادثه رفتند . جستجو و کمکی که تا لحظه پیدا شدن مجتبی عزیز یعنی ۶ روز بعد بدون وقفه با همت مثال زدنی کوهنوردان گیلانی ادامه داشت .

بعد به توچال رفتیم با “عجایب هفت گانه اش” در صعودی که بشدت متاثراز مسایل جانبی بود ، نصف و نیمه تا پناهگاه سیاه سنگها (علی امیری) خود را رساندیم . آنگاه در روزی که ۴۶ نفر از همنوردان گروه در هوای خوب خلیل دشت مشغول برف بازی بودند ، تیمی۶ نفره ازگروه به همراه سایر همنوردان از سه گروه دیگر ، صعودهایی بیادماندنی در منطقه علم کوه و تخت سلیمان اجرا نمودند . برنامه ای که با توجه به فصل صعود و ابعاد آن از نظر کمیت و کیفیت تاکنون در سطح استان منحصر به فرد بود و افسوس که زحمات شرکت کنندگان  آن بخصوص امید علیزاده عزیز به عنوان کارگردان این برنامه ، تا کنون در هیچ  نهاد کوهنوردی داخل استان مورد توجه قرارنگرفت و حتی گزارش جامعی هم از آن صعود ارایه نگردید و البته ما نیز به نوبه و اندازه خود در این قضیه بی تقصیر نیستیم . !

آنگاه بجای چرمکش به کوه روبار رفتیم  تا یادی کنیم از کوهنورد فقید مجتبی قناعت شعار، در صعودی ۲۸۰ نفره  و خاطره انگیز ، برنامه هایی به یاد وی توسط کانون کوهنوردان اجرا شد و مورد توجه همه قرار گرفت .

سپس برای اجرای مجمع با همت و همکاری خانواده آقا سلیم عزیز ، یک روز کامل را دور هم نشستیم و به قولی کلیه اتفاقات گروه را در سال ۹۱  مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم .  روز خوب و بیاد ماندنی بود بخصوص با شرکت جالب همنوردان و پرسش و پاسخ های جالبتر از آن .

برای اجرای برنامه عمومی آخر سال ، بدلیل بارش برف و باران خیلی چرتکه انداختیم و به قولی “هزینه فایده ” کردیم تا با پیشنهاد و تلاش مسئول فنی ما آرش عزیز، کل منطقه را روز قبل با وسیله نقلیه مورد بررسی قراردادیم و در نهایت به “کول مار” سراوان رفتیم . برنامه عمومی که در آن برف روی زمین و هوای آفتابی  حرف اول را می زد و تقریبن همه شرکت کنندگان از اجرا شدن برنامه در آن روز خشنود بودند .

کارت تبریک نوروز ۹۲ را با عکسی از سحر شفیقی و متنی از نسرین انتخاب نمودیم و با  تلاش زیاد  نادیای عزیز به انجام رساندیم و به تناوب از ۲۵ اسفند به اعضا و همنوردان گروه تقدیم کردیم ..

زمستان امسال گروه ما با احتساب صعود مشترک منطقه علم کوه  شش برنامه برگزار نمود که مجموعن ۳۰۴ نفر در آنها شرکت داشتند و هیات مسئولین نیز ۸ جلسه به علاوه یک جلسه فوق العاده برای پیشبرد کلیه مسایل در این فصل  اجرا کرد . جلسات ما در زمستان به مانند اغلب جلسات در طول سال ، با حضور اعضا و همنوردان از گرمی خاصی برخوردار بود و گاهی به پیشنهاد یک مهمان در جلسه کل نظر هیات مسئولین تغییر نموده و نظر آن مهمان عزیز مورد تصویب قرار می گرفت . اغلب نفرات هیات مسئولین به موقع در جلسه حاضر بودند و دو سه نوبت سحر و آرش بدلیل شرایط شغلی و مهسا برای کلاس با تاخیر به جلسه می آمدند . تهمینه نیز یک جلسه برای مراسم مادر عزیزش غایب بود . مرضیه بازرس هم در بعضی از جلسات بود و در بعضی نبود .

همنوردان عزیز ، سال ۹۱ هم با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید و مطمئنن کفه لحظات و خاطرات شیرین گروه در این سال بر کفه دیگرش می چربید  و این میسر نشد مگر با حضور خوب و پر تلاش تان در صعودها و پیشبرد نظری و عملی مسایل مختلف تیلار  با کمک شما عزیزان  بر طبق اساسنامه .

(*)  سعدی

 

” ایام بکام و روزگارتان بی محنت”

گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

گزارش فصل بهار ۱۳۹۵ هیئت مسئولین گروه کوهنوردی تیلار رشت

با شروع سال ۹۵ هیات مسئولین منتخب گروه کار خود را آغاز نمودند که البته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *