خانه / روابط عمومی / برنامه ها / برنامه ی آینده / تغییر برنامه نازه به کهار

تغییر برنامه نازه به کهار

با توجه به شرایط نا مساعد آب و هوا ، بارش برف و وزش باد شدید بنا به تشخیص هیئت مسئولین صعود به قله ناز در تاریخ ۲۲ و ۲۳ بهمن تقریبا غیر ممکن میباشد. با توجه به این مسئله این برنامه با اندکی تغییر از صعود به قله ناز به قله کهار که شرایط صعود آن آسان تر میباشد تغییر نمود.

Presentation1
قله کهار کوه بزرگ و مرتفعی در استان البرز است که از شمال شرقی توسط گردنه سیرابشم به قله‌های هفت خوان و کرچان از غرب به قله‌های ناز و وارکش متصل می‌گردد. این کوه از شمال به روستاهای گرآب و گته ده (از توابع طالقان) و از جنوب به روستاهای کلوان و کلها محدود می‌شود. قله کهار با ارتفاع ۴۰۱۵ متر، پس از ارتفاعات مرتفع منطقه علم کوه و قلل منطقه طالقان از جمله سیالان، شاه البرز و خشکه چال، یکی از مرتفع‌ترین قله‌های البرز غربی می‌باشد.
واژه «کهار» در فرهنگ دهخدا به عنوان یکی از شخصیت‌های شاهنامه و همچنین نام قومی تاریخی ذکر شده است. از طرفی واژه کهار از دو جزء «که» (یا کاه) و «ار» تشکیل شده که به معنای «کاه آورنده» و «زاینده کاه و گیاه» می‌باشد.
مسیر دسترسی به قله این کوه در ماه‌های گرم عادی بوده اما در زمستان که دارای برف و مه سنگین می‌باشد، نیازمند تجربه کافی در کوهنوردی زمستانه است. دسترسی به قله از چندین راه امکان‌پذیر است اما راه معمول آن از طریق روستای کلوان می‌باشد. روستای کلوان در ۴۱ کیلومتری شهر کرج و کیلومتر ۳۳ محور کرج- چالوس قرار دارد.

علاقمندان میتوانند جهت شرکت در این برنامه بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۰ بهمن با روابط عمومی گروه تماس حاصل فرمایند.

همچنین ببینید

رنامه بعدی گروه کوهنوردی تیلار – صعود به قله ” دندونه “

دوستان و همنوردانی که مایل به شرکت در این برنامه هستند،می توانند جهت ثبت نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *