خانه / فرهنگی / معرفی کتاب های کوهنوردی / سفر معجزه آسای یک زن از آستانه مرگ تا رهایی از سرطان

سفر معجزه آسای یک زن از آستانه مرگ تا رهایی از سرطان

زندگینامه خودنوشت یک زن کوهنورد آمریکایی که با کوهنوردی بیماری سرطان را شکست داد، با عنوان «صعود زندگی من» توسط نشر آموت منتشر شد.
به گزارش خبرآنلاین، کتاب «صعود زندگی من» با عنوان فرعی «سفری معجزه آسا از آستانه مرگ تا پیروزی بزرگ زندگی» شامل زندگی‌نامه خودنوشت «لارا ایوانز» زنی که برای مبارزه با سرطان به فتح کوه‌ها و قله‌ها رو آورد، با ترجمه علی ایثاری کسمایی منتشر شده است.
عنوان اصلی این کتاب «The Climb Of My Life» است و روی جلد نسخه اصلی کتاب بعد از عنوان، این عبارت درج شده است: «یک سفر معجزه‌آسا از آستانه مرگ تا پیروزی».

صعود زندگی من
«صعود زندگی من» در واقع خاطرات الهام‌بخش زنی مبتلا به سرطان است که راه دشوار خود را برای صعود در پیش می‌گیرد و به همراه ۱۶ کوهنورد دیگر، Aconcagua بلندترین قله در نیمکره غربی زمین را فتح می‌کند. این فتح با پیروزی بر سرطان و فتحی دیگر همراه می‌شود.
لارا ایوانز که یک کارمند شرکت تولید لباس‌ است در این کتاب داستان زندگی خود را پس از مطلع شدن از ابتلایش به بیماری سرطان تا کشف راه مبارزه با آن به وسیله کوهنوردی و کسب اعتماد به نفس و امید به زندگی با ورزش را بیان کرده است.
این کتاب پس از انتشار واکنش‌های متعددی در روزنامه‌ها و نشریات غربی با خود به همراه داشت که در یک مورد ای. هارت منتقد مجله نیویورکر درباره آن نوشت: این داستان واقعی مبارزه زنی خستگی‌ناپذیر با بیماری و عشق بی‌پایان او به زندگی، طبیعت و کوهنوردی است. ماجرایی سحرکننده از اراده انسان در برخورد با بیماری ـ و غلبه بر آن ـ و طبیعت که بارها آن را خواهید خواند و مجذوبش خواهید شد.
این کتاب برای اولین بار در اکتبر ۱۹۹۶ توسط انتشارات هارپر سان‌فرانسیسکو که اینک تغییر نام داده است، در ۲۸۸ صفحه منتشر شد.
پیش از این کتاب «تاریخچه خصوصی خانه» اثر بیل برایسون با ترجمه ایثاری کسمایی از سوی نشر آموت منتشر شده بود که در پاییز امسال، چاپ دوم آن روانه بازار کتاب خواهد شد.
البته ناگفته نماند که در این کتاب به شرایط فرد در جامعه به طور کلی هیچ اشاره ای نشده و دلیل این که علیرغم همه ی پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده آمار ابتلا به این بیماری خصوصا سرطان سینه بدون توضیح مانده است آن هم در جامعه ای که بودجه تخصیص یافته برای جنگ چندین برابر بودجه ی مطالعه و درمان این گونه بیماری هاست. در کل طبق نظریه ی فردگرایی و لیبرالی حاکم بر این گونه جوامع بدون در نظر گرفتن شرایط و امکانات موجود ، این گونه تبلیغ می شود که فرد قادر به انجام هرگونه کاری است فقط باید اراده کند!!

همچنین ببینید

معرفی کتاب «لمس بام دنیا»

کتاب : ” لمس بام دنیا ” – اریک واینمایر(Erik Wiehenmayer) در سپتامبر سال ۱۹۶۸ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *