خانه / فرهنگی / اخبار / پیاده‌روی و کوه‌نوردی فشارخون‌ را متعادل می‌کند

پیاده‌روی و کوه‌نوردی فشارخون‌ را متعادل می‌کند

سلامت نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: از هر ۴ نفر، یک نفر از عوارض ناشی از فشار خون بالا رنج می‌برد و سالانه بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین پیاده‌روی و کوه‌نوردی به خوبی قادرند فشار خون‌های متعادل را درمان کند.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با انجام ورزش‌های معمولی از جمله نرمش، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی،‌ همراه با رژیم غذایی مناسب و استراحت کافی در طی یک سال می‌توان فشار خون ماکسیمم را از ۱۷ به ۱۴ رساند.

وی افزود: ورزشکاران معمولأ دچار عوارض فشارخون نمی‌شوند و ورزش حتی در سنین ۶۰ تا ۸۰ سالگی نیز می‌تواند در متعادل نگاه‌داشتن فشار خون نقش ایفا کند، زیرا در اثر ورزش، عروقی که در سطح بدن جریان دارد انبساط یافته و در نتیجه جریان خون افزایش می‌یابد، بنابراین پیاده‌روی و کوه‌نوردی به خوبی قادرند فشارخون‌های متعادل را درمان کند.

پور‌کاظمی خاطرنشان کرد: هرگاه به این نکته توجه داشته باشیم که از هر ۴ نفر یک نفر از عوارض ناشی از فشار خون بالا رنج می‌برد و این عارضه عامل بروز بیماری‌های سکته، نارسایی کلیوی، نارسایی‌ها و حملات قلبی است و سالانه بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، اهمیت ورزش آشکار‌تر خواهد شد

منبع : وبلاگ کوه نوشت

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *