خانه / درباره ما / گزارش فصلي / “گزارش فصل تابستان ۹۳ هیات مسئولین گروه کوهنوردی تیلار رشت”

“گزارش فصل تابستان ۹۳ هیات مسئولین گروه کوهنوردی تیلار رشت”

dama2
با سلام خدمت همه اعضا و همنوردان عزیز –
تابستان امسال را به دنبال یک بهار پر مشغله اما لذت بخش برای گروه شروع کردیم و از اجرای  ۷ برنامه ی آن بی شک تجارب خوبی کسب نمودیم . سیزده دفعه دور هم نشستیم و در مورد برنامه ها و مسایل مختلف پیرامون گروه گفتیم و شنیدیم . البته از حضور همنوردان عضو و  مهمان در همه جلسات بهره ها بردیم  و برخود بالیدیم به داشتن چنین دوستان زحمت کش و بی ادعایی .  دفتر کانون کوهنوردان در اغلب بعد از ظهرهای داغ یک شنبه های تابستان امسال جولان گاه  خانواده بزرگ تیلار بود . امسال اولین سالی بود که ترکیب هیات مسئولین یک افزایش عددی را بعد از ۱۶ سال تجربه می نمود و طبیعتن تغییرات بنیادی و اساسی در پدیده ها  همواره در ابتدا با فراز و نشیب هایی همراه است و ما نیز از این امر مستثنی نیستیم و تبدیل نشست پایان نیم سال ما به مجمع فوق العاده نیز ازهمین موضوع پیروی می کند.

مروری بر برنامه های اجرا شده :

گرداب :  بدلیل اجرای برنامه های کالاهو و دماوند در تابستان ، برنامه اول فصل به گونه ای بود که بتواند آن فشار لازم را به شرکت کنندگان وارد نماید که واقعن هم همینطور شد اغلب همنوردان از طولانی بودن مسیرش می گفتند شروع برنامه در ساعت ۴ صبح و رسیدن ۱۰ شب به رشت نیز همین را می گفت . هر سه مسئول تعیین شده در جدول برنامه ها بدلایل مختلف در آن حضور نداشتند و مجبور شدیم از سایرافراد بهره بگیریم که خوب هم جواب داد . غیبت مسعود با پرده گروه و خواب ماندن حمید از نکات قابل توجه این برنامه بود .

کالاهو :  اگر چه در ابتدای تدوین این برنامه ، تصور بر این بود که می توانیم با صعود به قله از دره سه هزار سرازیر شویم ، اما با دقت بیشتر متوجه غیر ممکن بودن آن با ترکیب گروهی افراد زیاد شدیم . اجرای خوب برنامه از مسیری جدید در منطقه تخت سلیمان و علم کوه به قله ۴۴۳۸ متری کالاهو ، دستاوردهای زیادی برای گروه به همراه داشت . که نمی توان از نقش خوب آقای علی راحلی به عنوان سرپرست و تلاش زیاد همنوردان جوان  به راحتی گذشت . ضمن اینکه آوردن ماشین توسط بهرام  کلی از دغدغه های گروه برای رسیدن مناسب همه شرکت کنندگان به ونداربن را رفع نمود .

دماوند : صعودی که حواشی آن مدام سعی در مختل نمودنش داشت . اما عزم همه شرکت کنندگان بخصوص سرپرست بهرام شالچی در اجرای بی دردسر آن فراموش نشدنی ست . صعود به بام ایران توسط  پنج نفر ازهمنوردانی که اولین بار قدم در آن می گذاشتند، از دستاوردهای بزرگش بود .

تمرین سنگ : همه افرادی که در برنامه های سنگ گروه در سال جاری شرکت داشتند ،  نظر به ارتقای گروه در این زمینه دارند و از این بابت باید یک خسته نباشید جانانه به سنگنوردان گروه و بخصوص مسئول فنی گروه گفت . برنامه سنگ مرداد گروه با کم کاری هایی از طرف برخی از اعضای هیات مسئولین در اجرای بهتر آن همراه بود که با دیدن و بررسی آن موارد امیدواریم در آینده شاهد برنامه های موفق تری باشیم .

آرنن گاه (صعود مشترک) : در روزی که سرپرست داخلی ما  سارا جان ظاهر کردار، برای اجرای بهتر کل برنامه خیلی زحمت کشید ، اما بدلیل ثبت نام  نامناسب برخی گروهها ، مسافت بالای کوه پیمایی با تعداد زیاد در یک روز بسیار گرم ، ناهماهنگی هایی در برنامه دیده شد که مطمئنن از چشم مسئولین کانون دور نخواهد ماند.

غار آویشو : هزینه تقریبن بالای این برنامه عمومی را به  نو و تازه بودنش به جان خریدیم و در روزی زیبا به بالای کوههای ماسال رفتیم . زحمت شناسایی اش را هم چند روز قبل حمید ، روزبه ، آرش و میثم کشیدند .  اگر مکان تجمع ناهار قدری بهتر بود ، میشد در کنار برنامه های فرهنگی جالب آن روز ، بازیهای خوبی هم تدارک دید . اگر چه هنوز در زودتر از موعد به پایین آمدن مان در عجبیم .

گدوک : باران لطیف اواخر شهریور پس از یک تابستان گرم ، انگار در دیر بیدار شدن و به موقع نیامدن افراد ثبت نامی بر سر قرار بی تاثیر نبود و شاید به قول سرپرست با روحیه این صعود آقا میلاد ، آخرین برنامه تابستان آنچنان رغبتی درمیان اعضای گروه ایجاد ننمود و تنها با ۴ و شاید ۵ عضو و با ۲۴ نفر آن را اجرا نمودیم .

*                            *                           *
مروری بر سایر مسایل  :
•    بالاخره چشممان پس از ماهها به جمال کارت عضویت اعضای متقاضی گروه روشن شد  و اواسط مردادماه این موضوع با تلاشی چند نفره به انجام رسید ! .
•    پارچه مخصوص برانکاد کمیته امداد پس از ماهها پیگیری  برش خورد و امیدواریم تا انتهای امسال برانکاد گروه تهیه و آماده  شود .
•    انتخاب آقای امیر گل به عنوان ریاست هیات کوهنوردی استان پس از ماهها کش و قوس و چانی زنی بین افراد و نهادهای مختلف کوهنوردی در استان .
•    بدنبال استعفای آقای سعید منصف از مسئولیت کمیته آموزش گروه ، هیات مسئولین آقای علی گیلکی را در سمت فوق تا برگزاری مجمع فوق العاده  انتخاب نمود که ایشان نیز پس از مدت کوتاهی از ادامه کار انصراف داد .
•    دریافت  نامه ای مبنی بر مرخصی سه ماهه از طرف خانم مرضیه صومی به دلایل پزشکی .
•    برگزاری یک دوره کلاس کارآموزی کوه پیمایی آقایان با شرکت ۷ نفر از اعضا و همنوردان گروه .
•    ارایه گزارشی از صعود سبلان کانون کوهنوردان از طرف آقای آرش قدیمی و بررسی نقاط ضعف و قدرت آن برنامه .
•    برگزاری یک جلسه از طرف کمیته فرهنگی با حضور تعدادی از مسئولین فنی سالهای گذشته برای بررسی روند حرکتی گروه در بحث سنگنوردی و درج مسایل مطرح شده آن در نشریه داخلی شماره ۴  تیلار  . مقرر گردید در آینده نیز با حضور افرادی دیگر موضوع فوق پیگیری شود.
•     لزوم مشارکت بیشتر نمایندگان گروه در کمیته های کانون کوهنوردان و کوشش لازم در جهت تعیین یک نفر به عنوان داوطلب در هیات مدیره نهاد فوق در مجمع عمومی آینده .
•     دریافت یک نامه از همنورد گرامی آقای محسن هاشم سمیعی در خصوص مسایل امدادی در گروه و گزارشی از عملکرد خود به عنوان نماینده مسئول امداد گروه در برنامه “آرنن گاه” .
•     برگزاری یک جلسه از طرف کمیته فنی برای تهیه پیش نویس برنامه های شش ماهه دوم سال ۹۳  .
•    لزوم دقت نظر بیشتر در انتخاب کوهیاران برنامه های عمومی و اتخاذ یک تصمیم مشخص در این مورد پیش از برنامه عمومی آبان ماه .
•    تدوین  برنامه های شش ماهه دوم  ۹۳ گروه  پس از بررسی نظرات و پیشنهادات همنوردان در مورد پیش نویس برنامه ها .
•    استعفای خانم سوسن شفیقی از مسئولیت کمیته تدارکات و مالی و عضویت در گروه بدلیل ادامه تحصیل در استانی دیگر .
•    موافقت با عضویت رسمی آقای  روزبه علیپور و  تبدیل عضویت افتخاری به رسمی خانم نسرین اسرافیلیان .
•    برگزاری ۱۳ جلسه با معدل زمانی ۲/۵ ساعت برای پیشبرد ۷ برنامه در فصل تابستان که وضعیت حضور و غیاب اعضای هیات مسئولین و   بازرس گروه در جلسات به شرح زیر است :

– خانم سوسن شفیقی در یک جلسه بصورت کامل غایب .
–  آقای بهرام شالچی در یک جلسه بصورت کامل غایب + ۴۵ دقیقه عدم حضور در یک جلسه دیگر .
–  آقای سعید منصف  در هر ۳ جلسه بصورت کامل غایب تا زمان موافقت کامل خود با استعفا  .
–  خانم سحر شفیقی مجموعن ۵۰ دقیقه عدم حضور در دو جلسه .
–  خانم مهسا مرغوب در ۴ جلسه بصورت کامل غایب + مجموعن ۲۵ دقیقه عدم حضور در یک جلسه .
–  آقای حمید یگانه دوست  مجموعن ۲/۵ ساعت عدم حضور در یک جلسه  .
–  مسعود سلیم پور بدون تاخیر و غیبت .
–  بازرس گروه خانم مرادی نیز در ۵ جلسه بصورت کامل غایب  بودند .

همنوردان عزیز ، گروه تیلار برای رسیدن به اهداف ورزشی و فرهنگی خود نیاز به همکاری و مشارکت بیشتر تمامی عناصر خود دارد .  چه آنانی که در اواخر زمستان گذشته با رای سایر اعضا به عضویت هیات مسئولین و بازرسی در آمدند و چه آنانی که به عنوان یک عضو و حتی همنورد گروه در این دایره قرار دارند و البته میزان فعالیت و تاثیر گذاری هر کدام بر یکدیگر با توجه به ساختار تشکیلاتی گروه آنگونه که دراساسنامه و آیین نامه آمده است ، بر کسی پوشیده نیست .  به هر صورت دوستان عزیز مجموعه هیات مسئولین  در تابستان امسال به عنوان اصلی ترین هسته پیش برنده کارها ، با اجرای ۷ برنامه کوهنوردی و برگزاری ۱۳ جلسه اعتقاد به وجود کاستی هایی چند در میان خود دارد و فکر می کنیم اگر قدری بیشتر وقت می گذاشتیم و تلاش می کردیم ، بی شک شاهد صعودها و برنامه های بی عیب و نقص تری می شدیم . پر واضح است در میان هیات مسئولین عناصری با فعالیت بیشتر و دغدغه های بزرگتری مشغول به فعالیت هستند و نسبت کارکردن و کوشش در میانشان مطمئنن یکسان نیست که آن نیز به شرایط زندگی و ویژگیهای فردی افراد مربوط می گردد که قضاوت در مورد هر کدام را به خود شما و ما واگذار میکنیم و امیدواریم در شش ماه آینده با دیدن نقاط ضعف و قوت خود بهتر از قبل در جهت رشد و تعالی گروه گام برداریم . البته وجود بازرس همیشه حاضری چون خانم مرادی در جلسات همواره راه گشای ما در پیمودن راههای سخت و دشوار است و چقدر خوب بود اگر ایشان در برنامه های کوه نیز حضوری فعالتر داشتند .
در خصوص میزان فعالیت سایر اعضای محترم و همنوردان  در برنامه ها نیز وضع به مانند طیف اول (هیات مسئولین) است . برخی با حضور پر رنگتر در برنامه های کوهنوردی گروه که اصلی ترین و مهمترین عنصر فعالیت و تاثیر گذار در تیلار محسوب می گردد ، در به حرکت درآوردن چرخه زندگی گروه موثرتربودند و برخی نیز با  نیامدن در برنامه ها هم خود بهره ای کمتر از گروه و حضور در میان کوهها نصیب شان گردید  و هم کار ما را سخت تر کردند و تیلار هم از کمک شان در پیشبرد کارها کمتر بهره  گرفت .
بنابر این اساسی ترین نماد و نشانه فعالیت در گروه  حضور در برنامه های آن و فعالیت عملی و کمک فکری در میان یکی از کمیته های شش گانه گروه است وهرچقدر در این راه تلاش کنیم ، طبیعتن می توانیم موثرتر درپیشبرد فعالیتهای مختلف آن در هر دو عرصه  ورزشی و فرهنگی باشیم .

   ” با آرزوی موفقیت روز افزون ”
گروه کوهنوردی تیلار رشت / مهر ۱۳۹۳

همچنین ببینید

گزارش فصل بهار ۱۳۹۵ هیئت مسئولین گروه کوهنوردی تیلار رشت

با شروع سال ۹۵ هیات مسئولین منتخب گروه کار خود را آغاز نمودند که البته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *