خانه / درباره ما / گزارش فصلي / ” گزارش فصل زمستان سال ۱۳۹۳ هیات مسئولین “

” گزارش فصل زمستان سال ۱۳۹۳ هیات مسئولین “

با عرض سلام و ارادت خدمت اعضا و همنوردان محترم –
زمستان ۹۳ بدون تردید یکی از پر خاطره ترین فصلها در طول این سال بود که برخی از خاطراتش شیرین به مانند صعود نهراب و همچنین سرگل برنامه های فصل مذکور دست یابی به قله مرتفع کهار در چله زمستان بود . همچنین صعود مسئول روابط عمومی گروه به همراه همنوردی دیگر در تیم منتخب استان به قله “کان صیفی” و “هزار” از اتفاقات خوب کوهنوردی گروه محسوب میگردد. در میان این خاطرات شیرین ، خاطره عروسی سارا جان ظاهر کردار با همنورد عزیز آقای امیر اسلامی

winter93 از دیگر اتفاقات خوش این فصل بود و بعضی ها پیش بینی وصلت های دیگری را در آینده ای نه چندان دور برای دیگر همنوردان می کنند . با همه این خاطرات خوب ، خاطره تلخ استعفای مرضیه دوست داشتنی عضو باسابقه گروه نیز در همین فصل به وقوع پیوست . اگر چه آنگونه که خود می گفت دلایل خروجش از عضویت رسمی گروه کاملن شخصی بود . حذف یا لغو برنامه مهم “شاه معلم” نیز از نکات قابل تامل تصمیمات متخذه از سوی هیات مسئولین در زمستان سال ۹۳ به حساب می آید . به هرصورت نهادهای جمعی و زنده ای به مانند تیلار همواره در گذار عمر خود شاهد فراز و نشیبهای فراوانی بودند و خواهند بود. حال برای اینکه از وضعیت گروه در سه ماهه زمستان بیشتر آگاه شویم سری به برنامه هایش و همچنین جلسات هیات مسئولین می زنیم :
اولین هفته دی ماه را با حضور خوب همنوردان ، در شرایط باد شدید صعودی بیادماندنی به قله زیبای “نهراب” داشتیم . سرپرستی خوب آقا بهرام و نحوه تغذیه در آن برنامه تاثیر بسزایی در موفقیت آن صعود داشت . چهارمین کارگاه آموزشی که مربوط به بحث تغذیه در کوهستان می شد را به مانند سه کارگاه قبلی در محل دفتر هیات کوهنوردی استان برگزار نمودیم و دستاوردهای فراوانی نصیب مان شد . در برنامه یادبود همنورد فقید مجتبی قناعت شعار که در منطقه شیرین دشت ماسوله برگزار شد ، حضوری نه چندان فعال داشتیم . برنامه آموزش عملی برف و یخ در روزی خوب با مشارکت همنوردان و پیشبرد خوب قضایا توسط آقای ملکی در منطقه تی تی پارگاه ماسوله به پیش رفت . در پنجمین کارگاه آموزشی نیم سال دوم به بحث سرمازدگی در کوهنوردی پرداخته شد که با استقبال نسبی خوبی همراه بود . در مورد لغو برنامه شاه معلم در نیمه های بهمن ماه هنوز هم نتوانستیم دلیل قانع کننده ای پیدا کنیم . اما در عوض همه شرکت کنندگان برنامه “کهار” از اجرای خوب این صعود راضی بودند . تصمیمات به موقع و خوب در جلسه قبل از اجرا و آمادگی شرکت کنندگان به همراه یک سرپرستی کارآمد ، این برنامه را در ردیف یکی از بهترین برنامه های زمستانی گروه در سالهای اخیر درآورده بود . بعد از کهار به استقبال برگزاری مجمع رفتیم که اهمیت اجرای مطلوب آن برکسی پوشیده نیست . امسال مجمع را با هماهنگی یک عضو و مساعدت مدیریت یک مدرسه در یکی از کلاسهای خوب آن برگزار نمودیم . یک روز کامل نشستیم ودر خصوص مجموعه اتفاقات و برنامه های اجرا شده در قالب کمیته ها ، دبیر ، بازرسی ، اصلاحات پیشنهادی اساس نامه و آیین نامه و سپس انتخابات دور جدید ، صحبت کردیم . در مجمع مصوب شد ، روابط عمومی لیست کلیه افراد شرکت کننده در برنامه ها را در دفتری مخصوص ثبت نماید . همچنین آیین نامه ای داخلی برای کتابخانه گروه جهت درج در سایت به تایید مجمع رسید . از ویژه گیهای این مجمع عدم داوطلبی هیچ عضوی در پست دبیری بود که بر طبق اساس نامه ، هیات مسئولین منتخب در این مورد تصمیم گیری خواهند نمود . در نیمه اسفند ماه به همراه سایر گروهها در برنامه مشترک کانون کوهنوردان در منطقه للندیز ماسوله شرکت کردیم . آخرین برنامه صعود در زمستان ، برنامه عمومی للندیز بود که به محض رسیدن به ماسوله باد و باران هم شروع شد ، به زحمت توانستیم تا محل صبحانه برویم که با تلاش فراوان در آن شرایط ، تعدادی از همنوردان بساط چای را آماده کرده بودند. بالاخره با هماهنگی رانندگان مینی بوس اواسط روز به طرف رشت حرکت کردیم . نکته جالب اینکه در همان اجرای نصف و نیمه برنامه ، هم تعدادی از برنامه های فرهنگی برگزار شد و هم جلسه پایانی مفصلی داشتیم .
*               *               *
مرور برخی از مسایل در زمستان ۹۳ :
– شرکت خانمها سحر شفیقی و سودابه بی خسته از گروه در تیم منتخب استان در صعود به قله های “کان صیفی ” ایلام و “هزار ” کرمان در قالب دو برنامه سراسری و ارایه گزارشهای آن در جلسه هیات مسئولین و همچنین سایت گروه توسط همنوردان فوق .
– بررسی وضعیت بدهکاران به صندوق گروه و اتخاذ تصمیم در هر مورد . از جمله ارایه دو نامه جداگانه به دو عضو در این زمینه .
– تهیه یک برانکارد برای کمیته امداد و نجات با مساعدت آقای راحلی و پیگیری مسئول کمیته .
– شرکت پنج نفر از اعضا و همنوردان گروه در یکدوره رسمی کلاس جی پی اس و کار با قطب نما که توسط هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی رشت برگزار شد .
– انتخاب خانم تهمینه شمشادی به عنوان عضو هیات مدیره کانون کوهنوردان گیلان در مجمع عمومی آن نهاد . همچنین معرفی آقای ملکی به عنوان نماینده گروه در شورای عمومی نهاد مذکور .
– پس از مفقود شدن پرده یادبود صعود در برنامه آموزش عملی برف و یخ ، پرده یا پارچه نوشته ای مشابه قبلی تهیه گردید .
– انتخاب آقای روزبه علیپور به عنوان عضو نمونه سال ۱۳۹۳ گروه و معرفی ایشان در روز مجمع و ارایه یک هدیه به رسم یادبود .
– تهیه عکس و پیام کارت نوروزی در کمیته فرهنگی وکمک خانم حدیث یگانه دوست وهمچنین مساعدت خانم مرادی در چاپ آن و پخش نسبی کارت های نوروزی تا قبل از آغاز سال جدید .
– با استعفای خانم مرضیه صومی تعداد اعضای رسمی گروه به عدد ۲۸ رسید .
– برای پیشبرد ۹ برنامه زمستان ۹۳ ، جمعن ۱۱ دفعه و هر بار به طور تقریبی ۳ ساعت دور هم نشستیم و در این میان حضور مهمانانی از گروه در اغلب جلسات ، بر گرمی و رونق آن می افزود .

– وضعیت حضور و غیاب هیات مسئولین و بازرس گروه در ۱۱ جلسه فصل زمستان ۹۳ :
– خانم مهسا مرغوب دریک جلسه بطور کامل غایب + ۴۵ دقیقه عدم حضور در جلسه ای دیگر ، آقای بهرام شالچی دریک جلسه بطور کامل غایب + ۸۰ دقیقه عدم حضور در دو جلسه ، آقای حمید یگانه دوست ۲۵ دقیقه عدم حضور در یک جلسه ، خانم سحر شفیقی در یک جلسه بطور کامل غایب + ۳ ساعت عدم حضور در سه جلسه ، خانم سارا ظاهر کردار ۲ ساعت عدم حضور در یک جلسه ، آقای سعید ملکی یک جلسه بطور کامل غایب ، مسعود سلیم پور بدون غیبت .
– بازرس گروه خانم مرادی نیز در ۲ جلسه بصورت کامل غایب + ۲/۵ ساعت عدم حضور در چهار جلسه .

” ایام بکام و روزگارتان بی محنت”
گروه کوهنوردی تیلار رشت – فروردین ۹۴

همچنین ببینید

گزارش فصل بهار ۱۳۹۵ هیئت مسئولین گروه کوهنوردی تیلار رشت

با شروع سال ۹۵ هیات مسئولین منتخب گروه کار خود را آغاز نمودند که البته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *