خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / نکاتی پیرامون مراقبت‌های پرستاری

نکاتی پیرامون مراقبت‌های پرستاری

نکاتی پیرامون مراقبت های پرستاری

هرکسی که بر اثر بیماری یا صدمه مجبور به اقامت در رختخواب یا کیسه خواب باشد، نیاز به توجه و مراقبت دارد و این توجه و مراقبت عمدتا به مراقبت های پرستاری مشهور است.در این جا اساسی ترین آنها را بررسی میکنیم.

🔴راحتی و همدردی
راحتی و همدردی به عنوان اساس پرستاری مورد نیاز همه هست، بغضی ها بیشتر به آن نیاز دارند بغضی ها سعی می کنند که نیاز خود را انکار کنند.

🔴استراحت
فشار های بدنی و استرس ها را کاهش می دهد، از صدمه بیشتر به بافت آسیب دیده جلوگیری می کند و مواد غذایی مصرف شده به جای استفاده برای تلاش ماهیچه ها برای بهبود فرد مورد استفاده قرار می گیرند. در اغلب موارد استراحت در کمپ به جای صعود کردن، تنها چیز مورد نیاز برای تسریع در بهبودی است.

🔴دارو های خواب آور
در صورتی که صدمه یا بیماری مغزی وجود نداشته باشد، می توان از این دارو ها در ارتفاع پایین تر از ۳۰۰۰ متر استفاده کرد. در ارتفاعات بالاتر نباید از این دسته از دارو ها استفاده نمود زیرا باعث کاهش جریان اکسیژن خون در خواب و تشدید علایم بیماری ارتفاع میشوند.

🔴مسکن ها
مسکن باعث می شود تا فراد دارای در بر اثر آسیب یا صدمه، با خوابیدن و استراحت باعث تسریع درمان خود بشوند.مسکن های قوی برای افرادی که مرکز سییستم اعصاب آنها آسیب دیده باشد خطرناک هستند، چون فعالیت مغزی آنها باز هم بیشتر کاهش پیدا می کند.کاهش کارکرد مغزی توسط تنفس های نامنظم نشان داده می شود.
استفاده همزمان از قرص خواب آور و داروی مسکن ممکن است خطرناک باشد.

🔴گرما
کسانی که صدمه دیده اند یا بیمار می باشند باید گرم نگه داشته شوند. آنها در محیط هایی با حرارت کم، قادر به تولید حرارت کافی برای نگه داری دمای بدن نمی باشند حتی اگر در کیسه خواب قرار داشته باشند.

🔴انتقال به ارتفاعات پایین تر
انتقال افراد از ارتفاع بالای ۴۰۰۰ متر باعث تسریع بهبودی می شود، مخصوصا انتقال فرد به ارتفاع پایین تر از ۲۴۰۰ متر و رساندن اکسیژن اضافی به او.

🔴سرفه
افرادی که به دلیل صدمه یا بیماری از تحرک افتاده اند، معمولا عمیق تنفس نمی کنند که این به مرور به دلیل منبسط نشدن ریه موجب به جمع شدن مایع در آن می گردد. این مایع محیط مناسبی برای افزایش باکتری ها به وجود می آورد. و در نهایت فرد دچار ذات الریه می شود. برای حذف مایع، ریه ها باید منبسط شوند. افراد برای این کار باید تشویق یا ملزم و مجبور به انجام این کار بشوند تا نفس های عمیق بکشند و هرچند وقتی سرفه کنند.

🔴آمبولی
هرکس که بر اثر بیماری یا جراحت مجبور به استراحت در رختخواب باشد، را باید تشویق کرد که روزانه چند بار بلند شود و قدم بزند مگر آنکه صدمات وارده به فرد مانع از راه رفتن شود. این تمرین باعث می شود تا جریان خون در پاها افزایش و از بروز ترومبوفلبیت جلوگیری نماید.

🔴مراقبت از روده ها
حتی اگر حجم مدفوع به دلیل کاهش مواد غذایی سفت در رژیم کاهش پیدا کرده باشد، بیرون روی باید هر ۳ یا ۴ روز اتفاق بیفتد. بهترین راه برای اطمینان از بیرون روی عادی، استفاده کافی از مایعات و وجود مواد فیبری در رژیم غذایی است که حجم فضولات انسانی را زیاد می سازند.

منبع کتاب (پزشکی کوهنوردی و سایر ورزش های درون طبیعت) صفحاتِ
۱۳ تا ۱۷
#کمیته_امداد_و_نجات

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *