خانه / فرهنگی / اخبار / استقبال مردمی از پاکسازی کوهستان‌های شمال تهران

استقبال مردمی از پاکسازی کوهستان‌های شمال تهران

شاهین صفوی، مسئول کمیته هماهنگی پاکسازی کوهستانهای شمال تهران در هیئت کوه‌نوردی استان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: هرسال (۲۶ سپتامبر) برابر است با روز جهانی کوهستان، هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی تهران به منظور ارج نهادن به این موضوع اقدام به پاکسازی کوهستان‌های شمال تهران در هر سال می کند که هدف از آن فرهنگسازی و داشتن کوهستان پاک است.

برنامه پاکسازی هیئت از روز ۳۱ شهریور شروع شده است و تا ۸ مهر که روز اختتامیه این برنامه است، ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در این برنامه ۳۰ هیئت، باشگاه و گروههای تابعه تهران شرکت کرده اند و در کل پاکسازی کوهستانهای شمال تهران در چهار روز ۳۱ شهریور یک مهر، ۷ مهر و ۸ مهر صورت می گیرد و وسط هفته برنامه نداریم.

صفوی تاکید کرد: ناحیه ویژه منطقه کوهستانی شهرداری منطقه یک با ما همکاری می کند و تامین دستکش و کیسه پاکسازی را برعهده گرفته و در اختیار کوه‌نوردانی که در برنامه حضور دارند، قرار می دهند.صفوی اضافه کرد: مردم و کوه‌پیمایان نیز در امر پاکسازی کوهستانهای تهران با ما همکاری می کنند، این افراد تا ارتفاع خاصی اقدام به پاکسازی می کنند و بقیه کار را به کوه‌نوردان می سپارند.

صفوی گفت: استقبال مردمی از پاکسازی کوهستانهای شمال تهران نسبت به سال های گذشته خیلی خوب بوده و این امر نشان از فرهنگسازی این موضوع و جایگاه ویژه کوه‌نوردی در میان مردم دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: مسیرهای درکه، دربند، کلک چال در این برنامه پاکسازی می شود و برخی ازز نقاط کوهستانی تهران توسط مردم پاک خواهد شد.

منبع:وبلاگ کوه نوشت

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *