خانه / فرهنگی / اخبار / شرایط بد جوی مانع پیش‌روی کوه‌نوردان تهرانی در “پوموری”!

شرایط بد جوی مانع پیش‌روی کوه‌نوردان تهرانی در “پوموری”!

به گزارش روز سه ‌شنبه ایرنا، تیم هفت نفره استان تهران که برای صعود به قله هفت هزار و ۱۶۱ متری ‘پوموری’، روز ۲۰ شهریور ماه تهران را به مقصد کشور نپال ترک کرد، اکنون به دلیل بارندگی در کمپ اصلی توقف کرده و برای ادامه مسیر با مشکل روبه‌رو است.

این تیم در ابتدای صعود خود توانست از کمپ اصلی پوموری گذشته و کمپ اول این کوه را نیز برپا کند اما به دلیل بارش شدید و شرایط بد جوی مجبور شد دوباره به کمپ اصلی بازگردد.

کوه‌نوردان تهرانی در صورت مناسب بودن شرایط جوی،‌ فردا (چهارشنبه)‌ صعود خود را ادامه می دهند. این کوه‌نوردان برای صعود به کمپ های بالاتر، یک یخچال با شیب بالای ۶۰ درجه پیش رو دارند که به دلیل بارش های چند روز گذشته باید در مسیر خود برف کوبی کرده و طول مسیر را ثابت گذاری کنند.

‘محمدرضا کفاش’، ‘علیرضا مشعوف’، ‘سعید پیوندی’، ‘مسعود آقابالایی’، ‘تیمور شاهب’، ‘محمد قراگوزلو’ و ‘غلامرضا رضایی’‌ اعضای این تیم را تشکیل می‌ دهند.

قله ‘پوموری’ یکی از قلل مرتفع رشته کوه هیمالیا محسوب می شود که کوه‌نوردان برای صعود به آن باید به خوبی با فنون یخ نوردی و استفاده از ابزار و وسایل یخ نوردی و کوه‌نوردی آشنا باشند.

منبع:وبلاگ کوه نوشت

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *