خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / برنامه آینده: قله خشچال

برنامه آینده: قله خشچال

مختصری در مورد قله خشچال:

قله خشچال بلندترین قله استان قزوین که جبهه‌ی شمالی آن مشرف به دره‌ی اشکورات و جبهه‌ی جنوبی آن مشرف به منطقه الموت می‌باشد. صعود از مسیر جنوبی و از روستای وربن در اطراف دریاچه اوان شروع می شود. که با اتومبیل حدود ۵ ساعت از رشت تا آنجا زمان می برد. صعود از روستای وربن طی دو مسیر انجام می شود:

  1. مسیر دره: که محل حرکت آن ۱۸۳۰ متر ارتفاع دارد. تا پناهگاه در ارتفاع ۳۳۰۰ متری که دارای چشمه آب است و مسیر پر آبیست ۵ ساعت زمان می برد و فاصله ی آن ۹٫۵ کیلومتر است. از پناهگاه تا قله ۳ کیلومتر می باشد و دو ساعت زمان می برد.
  2. مسیر بالای دره: که از یال بالای وربن در جاده معدن راه ادامه پیدا می‌کند و طی همین زمان به پناهگاه می رسد. این مسیر فاقد چشمه است.

صعود از مسیر شمالی از روستای میچ آغاز می شود که فاصله آن تا رشت با مینی بوس حدود ۵ ساعت است و زمان مورد نیاز تا قله حدود ۱۰ ساعت می باشد که شب مانی هم در همین فاصله انجام می شود، ۳ ساعت انتهایی صعود از یخچالها صورت می گیرد و باید صعود زمستانی در نظر گرفته شود. با همه ی تجهیزات فردی و جمعی که نیاز است در یک ساعتی قله محل مناسبی برای کمپ وجود دارد ولی هوا سرد است.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

” صعود به قله سبلان / جبهه غربی “

  دیروز پنج شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ تعدادی از اعضا و همنوردان باشگاه کوهنوردی تیلار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *