خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / برنامه آینده: قله خشچال

برنامه آینده: قله خشچال

مختصری در مورد قله خشچال:

قله خشچال بلندترین قله استان قزوین که جبهه‌ی شمالی آن مشرف به دره‌ی اشکورات و جبهه‌ی جنوبی آن مشرف به منطقه الموت می‌باشد. صعود از مسیر جنوبی و از روستای وربن در اطراف دریاچه اوان شروع می شود. که با اتومبیل حدود ۵ ساعت از رشت تا آنجا زمان می برد. صعود از روستای وربن طی دو مسیر انجام می شود:

  1. مسیر دره: که محل حرکت آن ۱۸۳۰ متر ارتفاع دارد. تا پناهگاه در ارتفاع ۳۳۰۰ متری که دارای چشمه آب است و مسیر پر آبیست ۵ ساعت زمان می برد و فاصله ی آن ۹٫۵ کیلومتر است. از پناهگاه تا قله ۳ کیلومتر می باشد و دو ساعت زمان می برد.
  2. مسیر بالای دره: که از یال بالای وربن در جاده معدن راه ادامه پیدا می‌کند و طی همین زمان به پناهگاه می رسد. این مسیر فاقد چشمه است.

صعود از مسیر شمالی از روستای میچ آغاز می شود که فاصله آن تا رشت با مینی بوس حدود ۵ ساعت است و زمان مورد نیاز تا قله حدود ۱۰ ساعت می باشد که شب مانی هم در همین فاصله انجام می شود، ۳ ساعت انتهایی صعود از یخچالها صورت می گیرد و باید صعود زمستانی در نظر گرفته شود. با همه ی تجهیزات فردی و جمعی که نیاز است در یک ساعتی قله محل مناسبی برای کمپ وجود دارد ولی هوا سرد است.

کمیته فنی گروه کوهنوردی تیلار رشت

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *