خانه / روابط عمومی / اطلاعیه ها / چرا نوشیدنی‌های انرژی‌زا هنگام تمرین گزینه‌ی مناسبی نیست؟

چرا نوشیدنی‌های انرژی‌زا هنگام تمرین گزینه‌ی مناسبی نیست؟

.
چرا نوشیدنی‌های انرژی‌زا هنگام تمرین گزینه‌ی مناسبی نیست؟

🥤🧃یکی از صحنه‌هایی که همه ما با آن مواجه هستیم،مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا مانند ردبول، هایپ و… در میادین ورزشی و حین تمرینات می‌باشد. غافل از این که مصرف این نوع نوشیدنی‌ها در زمان تمرین از رایج‌ترین اشتباهات در تغذیه است.🍹🍸

اما مشکل کجاست؟

ترکیبات نوشیدنی‌های ورزشی کاملا مشخص است و شامل آب، کربوهیدرات متعادل (۶-۸%)، الکترولیت ها و در صورت تمایل به میزان اندک آمینواسید می‌باشد. ایراد مصرف نوشیدنی های انرژی‌زا در زمان تمرین شامل:

۱. کافیٔین بالا: نوشیدنی ورزشی به هیچ عنوان نباید حاوی کافیٔین باشد. این در حالی است که تمام نوشیدنی‌های انرژی‌زا کافیٔین بالایی دارند. در حالی‌‌که مصرف کافیٔین یک ساعت تا بیست دقیقه پیش از تمرین مجاز است. مصرف کافیٔین حین تمرین می‌تواند به ناراحتی گوارشی و کم آبی بدن منجر شود.☕☕

۲.شکر بالا: نوشیدنی های ورزشی حین تمرین حداکثر بایستی حاوی ۸% کربوهیدرات باشد(محلول ایزوتونیک)، در حالی‌که اغلب نوشیدنی‌های انرژی زا حاوی بیش از ۱۰% شکر می‌باشند که به هیچ عنوان برای یک نوشیدنی ورزشی مناسب نیست.🍵🧂

۳. کربونات: نوشیدنی های انرژی زا گازدار هستند و در آنها کربوناسیون اتفاق افتاده است. این در حالی است که این فرآیند به هیچ وجه نباید در یک نوشیدنی ورزشی وجود داشته باشد.🥃🥃

۵٫ محرک ها: اغلب نوشیدنی های انرژی زا حاوی محرک هایی از جمله گوارانا، گلوکورونولاکتون و حتی تایٔورین هستند، در حالی‌که نوشیدنی‌های ورزشی بایستی خالی از هر گونه محرک باشند.

۶٫ دوز بالای ویتامین B: اگر چه ویتامین های گروه B نقش بسیار اساسی در تولید انرژی دارند اما حین تمرین زمان مناسبی برای دریافت آن‌ها نیست. دلیلش هم ساده است؛ ویتامین‌هایی که شما حین تمرین می‌خورید در همان زمان عملکرد خود را نشان نمی‌دهند بهتر است این قبیل ویتامین‌ها پیش از شروع جلسه تمرینی مصرف شوند.🧃🥤☕🍵

توصیه کلی برای ورزشکاران :

” نوشیدنی انرژی‌زا در هیچ زمانی و در هیچ رشته ای مصرف نکنند” چه برسد به زمان بسیار حیاتی مانند تمرین.

منبع : healthline.com
ترجمه : جواد حمیدی

همچنین ببینید

گزارش صعود به قله شاه معلم

🌿 گزارش صعود به قله شاه معلم 🌱 مطابق با برنامه‌ریزی کمیته فنی، گروه ساعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code