خانه / فرهنگی / اخبار / «تاراز» منطقه مستعد ورزش اسکی روی برف در خوزستان!

«تاراز» منطقه مستعد ورزش اسکی روی برف در خوزستان!

خیلی ها ممکن است این واقعیت را باور نکنند که استان خوزستان نیز همانند مناطق سرد سیر کشور دارای منطقه برفگیری به نام «تاراز» است که بسیار مستعد ورزش اسکی روی برف است.

به گزارش ایرنا: این منطقه برفگیر که حداکثر شش ماه از سال سفید پوش است، تاکنون غیرقابل دسترس بوده است اما با احداث جاده مسجد سلیمان به شهرکرد، دسترسی به برف های کوه تاراز واقع در شهرستان اندیکای خوزستان فراهم شده است.

جوانان و دوستداران ورزش اسکی روی برف از این پس به جای صرف هزینه های گزاف برای سفر به منطقه اسکی آبعلی یا دیزین، می توانند گشت و گذاری به کوه تاراز خوزستان داشته و بر فراز برف های این کوه با انجام این ورزش مفرح روحیه ای تازه کرده و تجربه ای بیاموزند.

‘جواد کریمی’ رییس اداره تربیت بدنی شهرستان اندیکا در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری سایر دستگاه ها زمینه لازم برای احداث پیست اسکی روی برف در منطقه تاراز فراهم شده است. وی با اشاره به اینکه در سال شش ماه از اوایل آذر ماه گرفته تا پایان اردیبهشت ماه منطقه تاراز پوشیده از برف است، افزود: بناست این منطقه پس از تایید گروه کارشناسان پیست اسکی تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

کریمی افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده در حال حاضر تعداد دو پناهگاه با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در منطقه تاراز احداث و در اختیار اداره تربیت بدنی شهرستان اندیکا قرار گرفته است که علاقمندان به ورزش مفرح اسکی روی برف می توانند از این پناهگاه ها استفاده نمایند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان نیز در گفت گو با ایرنا با اشاره به اینکه امکان اسکی روی برف در منطقه تاراز دور از انتظار نیست، گفت: قرار است در زمان بارش برف در منطقه اندیکا یک تیم کارشناسی از فدراسیون اسکی تهران برای شناسایی نقاط قابل اسکی به منطقه دعوت شوند تا در صورت داشتن استانداردهای لازم این منطقه به عنوان مکانی مناسب برای علاقمندان ورزش های زمستانی قرار گیرد.

منبع :‌وبلاگ کوهنوشت

همچنین ببینید

اجرای برنامه صعود به قله علم کوه

برنامه صعود به قله علم کوه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ مردادماه با شرکت سیزده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *